První elektrické SUV s logem Kia nabízí až sedm míst k sezení a v prozatímní vrcholné verzi pohon všech kol + výkon 384 koní. Jenže konkurence je nekompromisní a pokud chce korejský výrobce konkurovat značkám jako BMW či Mercedes-Benz, musí nabídnout něco víc. V plánu je proto ultrarychlá verze GT, která se dle carbuzz.com již testuje na slavném okruhu Nürburgring. Právě na něm se před pár dny proháněl zamaskovaný prototyp a podle popisu špionážních fotografů se testovací jezdec s EV9 GT vůbec nemazal. Vůz velmi dobře zvládal ostré tempo a můžeme se jen dohadovat o tom, jak moc bude vylepšený podvozek a zbytek techniky.
Here's your first look at the Kia EV9 GT - a 600bhp electric SUV that will become Kia's most powerful and expensive car yet https://t.co/kEw5986EsJ pic.twitter.com/BujlJhDlsL
— Autocar (@autocar) March 25, 2024
Při bližším pohledu na snímky lze spatřit limetkově zelené brzdové třmeny, které jsou již dnes k vidění u EV6 GT. Ve standardu vůz nabídne pohon obou náprav a dá se očekávat, že vzhledem k vyšší hmotnosti se celkový výkon přehoupne přes hranici 600 koní. Díky tomu by mohla Kia EV9 GT zrychlit z 0 na 100 km/h v čase pod 5 sekund a nabídnout maximální rychlost přes 200 km/h. Bíle maskovaný testovací exemplář pak dokonce měl v zadní části kabiny instalovanou bezpečností klec. Tento prvek se ale zcela jistě do sériové výroby nedostane. Takřka jistotou jsou naopak o dost sportovněji tvarovaná přední sedadla a větší otvory pro přístup vzduchu k brzdám. A kdy se vlastně vrcholného SUV s logem Kia dočkáme? Podle slov generálního ředitele značky na začátku příštího roku.
Technické parametry Kia EV9 AWD Boost
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 426 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 283 kW, 385 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 99,8 kWh (99,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 230 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 563 km |
Cena od | 2 099 980 Kč |