Jednatel švýcarské odtahové firmy Autohilfe Zürich AG a prezident švýcarské asociace Bergung specializující se zásahy u vozidel na alternativní paliva Fabian Knecht zveřejnil na svém linkedin profilu informace z rozebírání zcela shořelé baterie elektromobilu Škoda Citigo iV. Vozidlo nebylo součástí dopravní nehody a podle informací ani nejevilo žádné známky technické chyby. K zapálení tedy došlo z jiného námi neznámého důvodu.
Po odtažení vozidla dne 14. listopadu 2021 nastoupila zajímavější práce v podobě rozebrání trakční baterie a zjišťování dalších informací. Celý postup rozebrání baterie je hezky zdokumentován a popsán následovně. Komponenty VN a kabely VN z a do baterie byly před spuštěním (V) testovány a odpojeny/izolovány od vysokonapěťové baterie. Již na začátku práce bylo stanoveno, že baterie musí být klasifikována jako „velmi kritická“ a „vadná“, následně byl vytyčen bezpečný pracovní prostor. Pro samotné rozebrání si technici museli obléci speciální oblečení, respirátor třídy FFP3 a rukavice odolné 1000V. Následně až poté došlo k rozebírání komponent baterie za dohledu termokamery, kvůli případnému zahoření. Jednotlivé bateriové moduly pak byly úspěšně odstraněny a izolovány. Celá akce sloužila i pro školení odborného personálu, což všichni velmi kvitovali.
Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km |
Cena od | 499 900 Kč |
😂