USA, země plná zážehových osmiválců, se snaží tamní obyvatele motivovat k šetrnému chování k přírodě, jak to jen jde. Při zakoupení Tesly Model S můžete dostat od státu odměnu až 7,5 tisíce dolarů (v přepočtu 185 tisíc korun) za to, že jdete svému okolí příkladem.
V Singapuru je však situace značně odlišná. Své o tom ví jistý Joe Nguyen. V Hongkongu si pořídil ojetou Teslu a ihned si jí nechal dovézt do své rodné země – v Singapuru totiž Tesla nemá oficiální zastoupení, tudíž se tam neprodává. Vůz při homologaci prošel rutinní prohlídkou a testem emisí. K velkému překvapení majitele však místo dotace dostal pokutu 11 tisíc dolarů (270 tisíc korun). I když reálně automobil žádné emise neprodukuje, CO2 se počítá ze spotřeby elektrické energie.
@Astro_Valdric @TeslaMotors We spoke earlier today and he said he would investigate the situation.
— Elon Musk (@elonmusk) March 4, 2016
Přestože v realistických testech má Tesla průměrnou spotřebu kolem 25 kWh na 100 km, singapurská norma spotřebu odhadla na 44,4 kWh. Po přepočtení na produkci oxidu uhličitého komisi v Singapuru vyšla hodnota 222 g/km. Tento údaj stačil, aby vůz spadal do kategorie „velice nehospodárné” a byl potrestán vysokou pokutou. Majitele situace samozřejmě velmi popudila a nepotěšila ani zakladatele Tesly Elona Muska. Z jeho twitterového účtu víme, že celou situaci již řešil dokonce i se singapurským premiérem. Kromě zcela špatně vypočtené spotřeby totiž není možné ani tímto způsobem přepočítávat exhalace, protože vůbec není jasné, z jakých zdrojů elektřina, kterou bude do auta majitel „tankovat“, pochází.
Zdroj: autoblog.com