V Rakousku už můžete jezdit i s českým elektromobilem rychleji

15
V Rakousku už můžete jezdit i s českým elektromobilem rychleji
Fotografie: ADAC.de
  • Kritizované omezení po zásahu Evropské komise padlo
  • Nyní můžete i s elektromobilem s ne-rakouskou registrační značkou jezdit rychleji než s vozy na fosilní paliva

Když jste někdy jeli po rakouských dálnicích, možná jste si všimli značky IG-L a omezení rychlosti v daném úseku. Toto omezení je v daném místě instalováno pro regulaci produkovaných emisí a hluku. V červnu roku 2019 se navíc v této zóně objevily nové dopravní značky diskriminující zahraniční řidiče. Nyní však na základě stížnosti německého autoklubu ADAC a rozhodnutí Evropské komise toto omezení padlo.

Rovné podmínky stanovila Evropská komise

ADAC totiž podal rozpor k udělené pokutě a následně i žalobu k Evropské komisi proti této diskriminaci německých motoristů. Šlo o to, že tamní úřady udělily pokutu německému řidiči vozidla Tesla za to, že jel v úseku IG-L stejnou rychlostí jako jiný řidič elektromobilu, ale s rakouskou registrační značkou. Jenže na rakouského řidiče elektromobilu se vztahovala výjimka a na základně ní mohl v tomto úseku jet rychleji. Evropská komise nyní usoudila, že se jedná o nerovné zacházení a na jejím základě bylo toto omezení zrušeno. Nově tak může jakýkoliv řidič elektromobilu nebo s autem na vodíkový pohon jezdit stejnou rychlostí jako ti s rakouskou registrační značkou. V případě v Česku registrovaných elektromobilů je však nutností mít speciální registrační značku EL.

Diskuze ke článku
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
Tak to je výhoda za všechny drobné
Milan Štrupl
Milan Štrupl
Celá Evropa je už úplně padlá na hlavu - elektromobil totiž vyprodukuje mnohem víc emisí, jen ne v provozu, ale při jeho výrobě a drtivá většina uživatelů s elektromobilem ročně nenajezdí ani tolik km, aby "nulové" emise z provozu vyrovnaly obrovské emise vznikající při výrobě elektromobilu, respektive jeho baterií... Hranice od které je elektromobil opravdu ekologický (pokud odhlédneme od toho, že polovina elektřiny je ze spalování uhlí) je někde kolem 25tis km ročně po celou dobu životnosti baterií u těch nejlevnějších modelů vhodných tak akorát na dovoz nákupu... Drtivá většina uživatelů ale nenajede víc jak nějakých 10-15tis km ročně a to co elmobil používají jen na nákup pak ještě mnohem méně. Zákaz benzínových a naftových vozů a masový rozvoj elektromobilů tak fatálně poškodí životní prostředí - pravda ne v Evropě, ale někde v Asii nebo Latinské Americe - klima je ale přece globální - nebo ne?
Two Gamers cz
Two Gamers cz
TO FOSILISTI NEUNESOU , AT UZ LITAJ LETADLEM !!!😛😛😛

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze