Když jste někdy jeli po rakouských dálnicích, možná jste si všimli značky IG-L a omezení rychlosti v daném úseku. Toto omezení je v daném místě instalováno pro regulaci produkovaných emisí a hluku. V červnu roku 2019 se navíc v této zóně objevily nové dopravní značky diskriminující zahraniční řidiče. Nyní však na základě stížnosti německého autoklubu ADAC a rozhodnutí Evropské komise toto omezení padlo.
Rovné podmínky stanovila Evropská komise
ADAC totiž podal rozpor k udělené pokutě a následně i žalobu k Evropské komisi proti této diskriminaci německých motoristů. Šlo o to, že tamní úřady udělily pokutu německému řidiči vozidla Tesla za to, že jel v úseku IG-L stejnou rychlostí jako jiný řidič elektromobilu, ale s rakouskou registrační značkou. Jenže na rakouského řidiče elektromobilu se vztahovala výjimka a na základně ní mohl v tomto úseku jet rychleji. Evropská komise nyní usoudila, že se jedná o nerovné zacházení a na jejím základě bylo toto omezení zrušeno. Nově tak může jakýkoliv řidič elektromobilu nebo s autem na vodíkový pohon jezdit stejnou rychlostí jako ti s rakouskou registrační značkou. V případě v Česku registrovaných elektromobilů je však nutností mít speciální registrační značku EL.