Rakousko: ekologické vozy s patřičnou SPZ už nemusí zpomalovat v IG-L zónách

Rakousko: ekologické vozy s patřičnou SPZ už nemusí zpomalovat v IG-L zónách
5
  • Rakouská vláda v pondělí odhalí nové značky, které to těmto vozům umožní
  • Novinka je však silně kritizována ze strany některých rakouských politiků

Pokud jste se někdy pohybovali po rakouských dálnicích, možná jste si všimli tzv. IG-L zón. Ty se nachází především v horských oblastech, kde mají za úkol snižovat rychlost řidičů jedoucích po dálnici, ale hlavně se starají o regulaci produkovaných emisí a hluku. Za porušení předepsané rychlosti v těchto zónách, které dohromady měří 440 kilometrů, hrozí nejen pořádně vysoká pokuta, ale i možnost zákazu pokračovat v jízdě, což policie řeší odebráním klíčků od vozu, popřípadě montáží botičky.

Test nabíjení Hyundai Ioniq (2018)

Od pondělí příštího týdne však bude na vybraných úsecích dálnic odkryto nové značení, které bude majitelům vozů na elektrický a vodíkový pohon povolovat jízdu rychlostí vyšší než přikazují IG-L zóny. V praxi to tedy znamená, že majitelé těchto vozů nebudou muset snižovat rychlost na 100 km/h, která je nakázána pro všechny ostatní řidiče, ale mohou pokračovat v maximální povolené rychlosti 130 km/h. Jak ale informuje tirol.orf.at, je tu jeden háček, který nepotěší obyvatele ostatních států – nové nařízení se vztahuje pouze na vozidla se zelenými registračními značkami, které dostávají ekologická vozidla registrovaná přímo v Rakousku. To znamená, že pokud se na tento úsek dostanete s vozem, byť stejně ekologickým, jen bez té správné SPZ, budete nuceni dodržovat předpisy platné pro všechny ostatní řidiče pohybující se v zóně IG-L.

Nové nařízení vzbudilo rozruch uvnitř samotné rakouské vlády, protože někteří politici poukazují na to, že by výjimka mohla být v nesouladu s evropským právem vykládajícím pozemní dopravu. Kromě toho vidí někteří z nich problém i v samotném nařízení povolující různé rychlosti. Pokud se tedy chystáte jet na dovolenou přes Rakousko a uvidíte ceduli varující před onou zónou, myslete na to, že přestože sedíte ve voze s ekologickým pohonem, musíte dodržovat stejné předpisy jako konvenční vozy.

Diskuze ke článku
JK
Je velice těžké poznat elektromobil, studium technického průkazu je pro některé profese (např. pro policisty) asi nadlidský úkon. A tak budou na modrých zónách v Praze se svými elektromobily parkovat pouze Češi a po IG_L zónách v Rakousku se hold budou 130 km/h prohánět jen elektromobilní Rakušáci... Je zřejmé, že Svaz Evropských Socialistických Republik se na ničem jiném není schopen dohodnout.
Jaroslav
Aha takžezpoplatnit dálnice a o cenu známky snížit němcům povinnou daň tak už je rakušáci dávají k soudu.Protože je to diskriminace. když mají v Rakousku úlevu jen rakouské ekologické vozy tak je to v pořádku,ale když němci chtějí
Jaroslav
Aha takže když mají v Rakousku úlevu jen rakouské ekologické vozy tak je to v pořádku,ale když Němci chtějí zpoplatnit dálnice a o cenu známky snížit Němcům povinnou daň tak už je Rakušáci dávají k soudu.Protože je to diskriminace. Promiňte nějak to rozhodilo věty :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze