Pokud jste se někdy pohybovali po rakouských dálnicích, možná jste si všimli tzv. IG-L zón. Ty se nachází především v horských oblastech, kde mají za úkol snižovat rychlost řidičů jedoucích po dálnici, ale hlavně se starají o regulaci produkovaných emisí a hluku. Za porušení předepsané rychlosti v těchto zónách, které dohromady měří 440 kilometrů, hrozí nejen pořádně vysoká pokuta, ale i možnost zákazu pokračovat v jízdě, což policie řeší odebráním klíčků od vozu, popřípadě montáží botičky.
Od pondělí příštího týdne však bude na vybraných úsecích dálnic odkryto nové značení, které bude majitelům vozů na elektrický a vodíkový pohon povolovat jízdu rychlostí vyšší než přikazují IG-L zóny. V praxi to tedy znamená, že majitelé těchto vozů nebudou muset snižovat rychlost na 100 km/h, která je nakázána pro všechny ostatní řidiče, ale mohou pokračovat v maximální povolené rychlosti 130 km/h. Jak ale informuje tirol.orf.at, je tu jeden háček, který nepotěší obyvatele ostatních států – nové nařízení se vztahuje pouze na vozidla se zelenými registračními značkami, které dostávají ekologická vozidla registrovaná přímo v Rakousku. To znamená, že pokud se na tento úsek dostanete s vozem, byť stejně ekologickým, jen bez té správné SPZ, budete nuceni dodržovat předpisy platné pro všechny ostatní řidiče pohybující se v zóně IG-L.
Nové nařízení vzbudilo rozruch uvnitř samotné rakouské vlády, protože někteří politici poukazují na to, že by výjimka mohla být v nesouladu s evropským právem vykládajícím pozemní dopravu. Kromě toho vidí někteří z nich problém i v samotném nařízení povolující různé rychlosti. Pokud se tedy chystáte jet na dovolenou přes Rakousko a uvidíte ceduli varující před onou zónou, myslete na to, že přestože sedíte ve voze s ekologickým pohonem, musíte dodržovat stejné předpisy jako konvenční vozy.