V pondělí 5. 6. 2023 proběhlo v Plané u Českých Budějovic slavnostní poklepání na základní kámen budoucího nabíjecího hubu, jehož součástí bude také restaurace známého řetězce rychlého občerstvení Bageterie Boulevard provozované společností Crocodille. Tento projekt je výsledkem podepsaného memoranda o spolupráci mezi Škoda Auto a Bageterií Boulevard, o němž jsme již v uplynulých dnech informovali. Akce probíhala za účasti vedoucího českého zastoupení Škodo Auto Jiří Maláčka, ředitele autorizovaného dealerství CB Auto Františka Fišera, majitele společnosti Crocodille Petra Cichoně, starosty obce Planá Tomáš Pitnéra, starosty obce Boršov nad Vltavou Jan Zeman a Country manažera společnosti Ionity Peter Ševce.
Po úvodním slově tiskové mluvčí Michaely Sklenářové se ujmul mikrofonu Tomáš Pitnér, který všechny přivítal a zmínil se, že 20 let čekali na to, až se v této lokalitě určené k zástavbě začne něco stavět a je rád, že právě zde vyroste nabíjecí hub. Na slova starosty Plané navázal starosta Boršova nad Vltavou. Ve své řeči shrnul projekty, které jsou ve výstavbě v okolí hubu, a přirovnal situaci na jihu Čech k filmu Tenkrát na Západě, kde se tehdy sice stavěla železnice, kdežto tady se staví dálnice D3, Jižní tangenta a nyní nabíjecí hub. Poděkoval všem, co se nebojí a mají zkrátka vizi, stejně jako Brett McBain ve zmíněném filmu.
„Doufám, že nebudeme zastřeleni, jako je to ve filmu Tenkrát na Západě,“ pobavil přítomné na začátku svého projevu Jiří Maláčka. Dále pokračoval slovy: „Dlouhodobě se angažujeme v oblasti elektromobility a udržitelnosti. Máme několik priorit. Jedna z nich je mít dostatek elektrických vozů, investujeme do toho přes 5 miliard eur. V následujících letech bude spousta nových modelů, takže zákazníci nemusí mít obavy, že by neměli čím jezdit nebo jaký elektromobil si pořídit. Snažíme se o elektromobilitě transparentně informovat. Jak o jejích výhodách, tak i o jejích úskalích. Snažíme se zákazníkům zajistit, aby měli kde a jak nabíjet. Stavba nabíjecích hubů je pro elektromobilitu v Česku velice důležitá. Tento hub vznikající za spolupráce autorizovaného partnera Škoda CB Auto, Bageterie Boulevard a Škoda Auto je ukázkou toho, jak mohou vypadat moderní nabíjecí stanice spojující nabíjení s možností strávit zde svůj čas, a to ať gastronomickým zážitkem nebo edukací."
Nový nabíjecí hub bude nabízet svým návštěvníkům 14 nabíjecích bodů, z nichž až 8 bude vybaveno nabíjecími stanicemi od společnosti Ionity s výkonem 350 kW. Podle slov Petera Ševce ze společnosti Ionity, který na akci dorazil Enyaqem z Bratislavy a s nímž za 11 měsíců najezdil celkově 37 tisíc kilometrů, bude díky doplnění nabíjecích stanic trasa Praha – Linz úplně bezproblémově zvládnutelná.
Nabíjecí stanice budou napájeny z nedaleké vodní elektrárny provozované CB Auto a využívající technologie Archimédových šroubových turbín. Tato technologie je díky svému principu funkce vhodná k provozu při velkém rozsahu průtoku. Výkon tří instalovaných turbín dosahuje 600 kW, což umožní podle slov Michala Čermáka z CB Auto nabít až 7 vozů Škoda Enyaq 80 z 10 na 80 %.
Autorizovaný dealer CB Auto zde postaví také unikátní Škoda eMobility Experience centrum, kde bude Škoda Auto společně s CB Auto prezentovat další formy městské mikromobility, nabíjecí stanice či platformu Powerpass a podporované flotilové řešení Chargee. Dále si zde budou moci zákazníci rezervovat zkušební jízdu elektromobilem značky Škoda.
Tak bud' "vykon" a nebo "energije". Co to je za jednotka 600 kW/h - podle me je to zrychleni vykonu (pokud neco takoveho existuje)?
Mozna on mel na mysli: "600kWh, ktere vyrobi elektrarna za hodinu, bude stacit na nabijeni 7 vozu Enyaq"?
Ale 8x350 je uz 2.8MW a pak jeste 6 najekych bodu, takze kdyz tam najednou sejde 14 KIA EV6 nebo Ioniqu 5, nebo BMW i4 nebo v ruznych kombinacich tak bude potreba pres 3MW - bude tam dynamicke rizeni nebo bude pricucavat od distribuce?
A je to 3.5 km od dalnice, pak zpatky jeste nejak slozite asi pres odbocku do Kremze, na obrazku je najezd jen ze strany C.Krumlova.
Jinak ale vyborny. U CB takovy hub chybel. Navic nabijeci body s pristreskem jsou velice vitane. Jeste lepsi by byli prujezdne.
Ale kdyz zapnete 7 Enyaqu na UFC nabijecku najednou tak 600kW vam stacit nebude. Proste je to divne tvrzeni - v prvni casti vety mluvi o vykone a v druhe o energii. To nelze srovnavat.