S trochou nadsázky by se dalo říci, že pro elektromobilisty je čerpací stanice prakticky jakýkoli zdroj elektřiny, třeba i taková pouliční lampa. V Londýně si to vzali k srdci a u hlavních tříd povolují nabíjení právě přes veřejné osvětlení.
Některé londýnské čtvrti se domluvily s různými poskytovateli proudu, že budou nabízet nabíjení přes pouliční lampy. S velkou pravděpodobností se jedná především o instalaci elektroměru a identifikačního zařízení. Dále se musí zjistit, zda daná lampa má alespoň dostatečný přívod elektřiny, aby se elektromobil alespoň trošku nabil.
„V Kensingtonu a Chelsea se stále zvyšuje poptávka po nabíjecích zařízeních a rostoucím také počty jednotlivých elektrických vozidel. Retroinstalační pouliční lampy s nabíjecí technologií umožňují řidičům pohodlně nabíjet své vozy blíže k domovu a zároveň pomáhají v boji proti znečištění ovzduší v Londýně. Nabíjecí lampy jsou nákladově efektivnější a mnohem méně obtěžující, neboť nabíjecí body nevyžadují další zásah do ulice,“ řekl Gerard Hargreaves, předseda představenstva rady pro dopravu v Kensigtonu a Chelsea. Právě tyto dvě čtvrti nabíjení z veřejných lamp nabízejí.
Podobná řešení bychom uvítali i v Praze. Zda se jich dočkáme v dohledné době je však otázka. Síť nabíjecích stanic se sice stále rozrůstá, ale ve chvíli, kdy by se nabíjení integrovalo do stávajících lamp, vyřešilo by se hned několik problémů. Nemuselo by se investovat do nabíjecích stanic, ani budovat nová parkoviště. Jen by u lamp muselo být vyhrazeno pár míst pro elektromobily. Problémem však může být, že lampa nebude schopna poskytovat rozumný proud.
Zdroj: electrek.co