Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Brně u obchodního centra Olympia se nachází poblíž křižovatky dálnic D1 z Prahy do Ostravy a Polska a D2 z Brna do Bratislavy. Je tedy na velmi strategickém místě. Jenže dosavadní čtveřice mobilních stojanů V2 už přestala stačit a na exponovaném místě se pravidelně tvořily fronty. Proto Tesla výrazně navýší kapacitu. Zasloužil se o to i fanoušek a každodenní řidič Tesly, závodník a rekordman Jan Semotam, účastník mj. nedávné rekordní jízdy na Nürburgringu.
Historie tohoto rozšíření není bez zajímavosti, stejně jako rychlost realizace. Ještě před propuknutím pandemie koronaviru se totiž domluvila s vedením Olympie výměna trafostanice a následné vybudování deseti Superchargerů na parkovišti, spolu s několika stojany jiného poskytovatele. Jenže pandemie plány na dva roky zmrazila. Nyní byly obnoveny v modifikované podobě. Na místě původních čtyř Superchargerů V2 totiž vznikne rovnou osm výkonnějších, typu V3, tentokrát už stabilních. A to rychlostí, u nás ne zcela obvyklou.
Od zítra, tedy od středy 24. 11., budou v provozu jen dva původní porty a následně by během 11 dní (!) měly vyrůst novější V3. Ty budou zatím napojeny na stávající trafostanici, přičemž její výměna aktuálně čeká na schválení u vedení Olympie. Pokud se tak stane, dočkají se teslisté (a po případném otevření Superchargerů zbytku světa i ostatní elektromobilisté) hned šestnácti nabíjecích portů V3, tedy s výkonem až 250 kW a výhledovým posílením na 300 kW. Hotovo by mělo být do poloviny roku 2022.
Jan Semotam potvrdil i přípravu další lokality pro Superchargery, a to poblíž objektu Komerční banky v Praze na Stodůlkách. Tam je již rezervovaný příkon a připravena parkovací místa, realizace záleží na Tesle, která ji uznala jako vhodnou lokalitu, avšak dosud nerozhodla kdy a zda ji využije.
Ty Stulky by byly super.