Už i Škodu Octavii budete moci strčit do zásuvky. Co vše nabídne nová generace?

aktualizováno o video
Už i Škodu Octavii budete moci strčit do zásuvky. Co vše nabídne nová generace?
Fotografie: Škoda Auto
  • Plug-in hybridní Škoda Octavia má 13kWh baterii a papírový dojezd na elektřinu až 55 kilometrů
  • Octavia nabídne zavazadelník o velikosti 600 litrů, verze Combi ještě o 40 litrů více
  • Premiéru slaví head-up displej a systém shift-by-wire, díky kterému najdeme v interiéru novou podobu voliče převodovky

Včera se ve světové premiéře představila nová generace Škody Octavia. V pořadí již čtvrtá generace dostala nový vzhled, technologické systémy a pro velkou část české populace tolik oceňovaný ještě větší zavazadelník. Naopak příznivci elektromobilů ocení, že Škoda Octavia dorazí jako mild-hybrid, ale také plug-in hybrid.

Nová Škoda Octavia. Co vše nabídne?

Škoda Octavia je s 4 689 mm o 19 mm delší než předchůdce, Octavia Combi je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u vozu Octavia Combi o 30 l na 640 l. Zavazadlový prostor modelu Octavia má 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace.

Velkou změnou prošel interiér. Minimalistické pojatí, nový multifunkční volant či zajímavě řešený volič převodovky. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí nových tlačítek a otočných ovladačů. Vůbec poprvé dostala Škoda Octavia head-up displej. Před volantem je součástí standardní výbavy virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25" a také dvouzónová klimatizace Climatronic. Vůbec poprvé si však můžete objednat i klimatizaci třízónovou. Novinkou jsou také nové světlomety. Na přání jsou nabízeny inovativní full LED Matrix světlomety, které umožňují mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. V nabídce jsou také full LED zadní světla s osvětlenými krystalickými prvky a dynamickými směrovými světly.

Nová Octavia je vůbec první model značky Škoda, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire, volba jízdního režimu tedy probíhá elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí jízdní režimy, a dále tlačítko parkovacího módu.

Příznivci elektromobility a fanoušci plug-in hybridních modelů zbystřete. Poprvé je nabízen plug-in hybridní model Octavia iV kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k). Škoda Octavia G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn. Kombinace benzinového motoru 1.4 TSI a elektromotoru ve voze Octavia iV nabízí celkový systémový výkon 204 koní. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Benzinové motory 1.0 TSI a 1.5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem.

Škoda Octavia (2020)

Změnou prošel také infotainment. V závislosti na výbavě Octavie nabízí čtyři infotainment systémy nejnovější generace modulární stavebnice infotainmentu s displeji od 8,25" do 10". Infotainment systémy lze částečně ovládat gesty, případně pomocí Škoda digitální asistentky Laura. Vrcholný infotainment systém Columbus umožňuje také poprvé zobrazení mapy navigace v jiném přiblížení než vylepšený a uživatelsky přívětivější Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25". Díky zabudované kartě eSIM bude Octavia vždy online. Řidič tak má přístup k nejnovějším mobilním online službám Škoda Connect, mezi které patří například v Evropské unii povinný systém eCall, rozsáhlé služby vzdáleného přístupu k vozu a aplikace infotainmentu s online podporou. Podobně jako Škoda Scala, i nová Octavia vsadila pouze na USB-C.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze