Uvidíme za dva roky s logem Volva už jen elektromobily?

aktualizováno
1
Uvidíme za dva roky s logem Volva už jen elektromobily?
  • Automobilka uvede první elektromobil v roce 2019
  • Od té doby chce potlačovat prodej ryzích spalovacích automobilů
  • V roce 2025 chce Volvo vyrobit miliontý elektromobil

Aktualizováno 7. 7. 2017

Nejen my, ale i další velká světová média si tiskovou zprávu, potažmo konferenci automobilky Volvo, vyložila tak trochu po svém.

Na tiskové konferenci vystoupil Hakan Samuelsson, který však neřekl, že Volvo končí se spalovacími motory. Volvo by rádo od roku 2019 ukončilo výrobu spalovacích motorů, avšak ty budou dál k dispozici v hybridních modelech.

„Toto oznámení znamená konec automobilů poháněných výlučně spalovacími motory! Společnost Volvo plánuje prodat do konce roku 2025 milion elektrifikovaných automobilů. A nejsou je to jen plané sliby, my to opravdu uděláme,“ řekl doslova Samuelsson.

Od roku 2019 bude mít každý automobil Volvo nové šasi a v něm jednu ze tří různých elektrifikovaných pohonných jednotek. Bude to buď benzínový motor podpořený 48voltovým hybridním systémem, klasický plug-in-hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem, no a pak vzniknou i čistě elektrická Volva. První dva zmíněné pohony budou k dispozici u všech modelů značky Volvo, zatímco se představí i tři úplně nové vozy poháněné výlučně elektřinou.

Pět nových aut „na baterky“, tři klasické modely Volvo a dva vysokovýkonné modely Polestar se objeví v showroomech v roce 2019 až 2021. „Připravujeme ryze elektrický model střední třídy a pak elektromobil mířený na prémiového zákazníka,“ dodal Samuelsson.

Volvo se tak snaží předejít možným problémům, které s velkou pravděpodobností dorazí v roce 2020. Právě v tento rok má vejít v platnost směrnice Euro 7, která opět bude posouvat emisní normy směrem dolů.

Do roku 2025 má však Volvo v plánu prodat milion elektrifikovaných vozů, což znamená, že do statistik se budou započítávat jak hybridní, tak i elektrické modely. Nepůjde tedy o tak velkou revoluci, jak se na první pohled mohlo zdát. Například BMW má také poměrně velké cíle se svým oddělením iPerformance, které staví plug-in hybridní modely, i s divizí „i“, kam patří BMW i3 a BMW i8.

„Když se na to podíváme ve třech úrovních, tak ta první je hybridní systém, kdy elektromotor jen doplňuje ten spalovací, a teprve až ta třetí jsou čisté elektromobily,“ vysvětluje Samuelsson. „Máme ambice být v tomto přerodu dynamičtí a rychlí, chceme být první automobilkou, která budoucnost jasně definuje. Je to pragmatické a silné rozhodnutí.“

Momentálně Volvo prodává okolo dvaceti procent všech „devadesátkových“ modelů s plug-in hybridním pohonem.

Původní informace z 6. 5. 2017

Spousta automobilek zmiňuje jako klíčový rok pro nasazení autonomního řízení rok 2025. O pět let později plánuje Německo zakázat auta se spalovacím motorem a v roce 2019 chce automobilka Volvo přejít pouze na elektromobily. Je to vůbec reálné?

Už teď jsou všechny nové modely automobilky Volvo k dispozici v naftové a benzinové, ale také hybridní variantě, kterou Volvo označuje jako T8. Právě v roce 2019 se od automobilky Volvo máme dočkat prvního ryzího elektromobilu, který má započít i postupný ústup spalovacích vozů. V roce 2025 by Volvo rádo mělo vyrobený jeden milion elektromobilů, což potvrdil i samotný prezident společnosti Hakan Samuelsson.

Více podrobností o chystané strategii bychom se měli dovědět časem. My osobně jsme velmi zvědavi, zda je něco takového v tak krátkém časovém horizontu vůbec možné a jak to Volvo bez prodeje spalovacích vozů, které dneska dělají většinu zisku všem automobilkám, ustojí.

Zdroje: mashable.com, theguardian.com