Uplynulý kvartál Tesly? Rekordní příjmy, ale i tak je firma ve vysoké ztrátě

Uplynulý kvartál Tesly? Rekordní příjmy, ale i tak je firma ve vysoké ztrátě
Fotografie: tesla.com
  • Tesla se za uplynulé čtvrtletí pochlubila rekordním příjmem ve výši 87 miliard korun
  • Ztráta společnosti činila zhruba 15 miliard korun

Americká automobilka Tesla a finance – jedno velké téma, které se řeší kvartál co kvartál. Poslední dobou se často mluvilo o tom, že Tesla zkrachuje, ale nakonec to vše vypadá celkem nadějně. Elektromobilka se za uplynulé čtvrtletí pochlubila rekordním příjmem ve výši čtyř miliard dolarů, tedy 87 miliard korun. Jenže co naplat, Tesla byla opět ve ztrátě, a to konkrétně 717 milionů dolarů, tedy okolo 15 miliard korun. I tak se blýská ne lepší časy, aspoň podle Elona Muska.

Právě CEO společnosti Tesla věří, že se výrobu povede ještě navýšit a optimalizovat, což by Tesle pomohlo. I tak byl poslední kvartál tím nejlepším, minimálně co se výroby modelů týká. Celkem Tesla za druhý kvartál vyrobila 53 339 vozů. Model 3 se o toto číslo zasloužil 28 578 vyrobenými kusy a poprvé tak překročil v počtu vyrobených kusů Model S a Model X. Obou dvou se dohromady vyrobilo 24 761 kusů. Tesla očekává, že další kvartál bude ještě lepší. Zvyšovat se má především výroba Tesly Model 3, na kterou stále čeká nikterak malá skupina zákazníků. Předpokládá se, že každým týdnem najede Tesla na výrobu až 6 000 kusů Modelu 3. A právě to by Tesle pomohlo.

Tesla Model 3

Nedávno se jistý analytik vyjádřil, že 24 procent objednávek Modelu 3 bylo zrušeno. Také nevěří, že Tesla dokáže vyrobit 100 tisíc kusů Modelu 3. Tak uvidíme. V plánu je každopádně i otevření další Gigafactory. Ta by měla stát v Číně, ačkoli dříve údajně byla ve hře i Česká republika. Výrobní kapacita Tesly tak vzroste na 250 tisíc automobilů. Spekuluje se, že by Gigafactory mohla stát i v Německu, ale jak to celé nakonec bude možná neví ani samotný Musk.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze