To, co už se pár dní proslýchalo, se nyní potvrdilo. Nové BMW řady 7 uniklo před premiérou na několika fotografiích a podobně jako BMW X5, i nová Sedmička dostala o poznání větší ledvinky. To se stalo terčem posměchu, ale my si raději počkáme, až auto uvidíme naživo. Nic však není jen tak a ledviny narostly i z důvodu lepšího chlazení kvůli emisním normám.
Nové BMW řady 7 bude dostupné ve dvou variantách, a to v klasickém provedení a v prodloužené verzi, která má o 14 centimetrů delší rozvor. Novinka je také o 22 milimetrů širší než předchůdce. Nejvíce přepracovaná je právě příď. O větších ledvinkách už jsem mluvil. Větší je také logo a nejvyšší bod kapoty je o 50 milimetrů výše než dříve. Světlomety jsou užší a za příplatek dostanete i laserové světlomety, které momentálně nabízí pouze BMW a Audi. Na zadní části jsou větší 3D světlomety a koncovky výfuku mají širší chromované obložení.
Změny se udály také pod kapotou. Milovníci velkých spalovacích motorů, jásejte – dvanáctiválec bude k dispozici, byť s filtrem pevných částic. Potěšíme i všechny fanoušky elektrifikovaných pohonů – plug-in hybridní Sedmička už totiž nebude mít pod kapotou čtyřválec, ale podobně jako Mercedes třídy S půjde o zážehový šestiválec. Vybírat budete moci ze standardní Sedmičky s plug-in hybridním pohonem, ale také můžete sáhnout po prodloužené variantě či po prodloužené variantě s pohonem všech kol xDrive. A dojezd na jedno nabití? BMW udává více jak 50 kilometrů.
Vlajková loď dostala prakticky všechny možné asistenty, které dnes můžete mít. Dopravní kolona už vás nebude trápit, protože BMW řady 7 to zvládne zcela za vás. Samozřejmě nechybí udržování v jízdním pruhu, asistent aktivní ochrany proti nárazu z boku či parkovací asistent, který dokáže podobně jako BMW X5 vyparkovat až posledních 50 metrů zcela za vás. Prostě jen sednete a zapnete asistenta. Ten si pamatuje přesné natočení volantu za posledních 50 metrů a tudíž zvládne vyparkovat bez vaší pomoci.
Ve standardní výbavě je Live Cockpit Professional. Ten tvoří navigační a multimediální systém společně s plně digitálním přístrojovým panelem za volantem s 12,3palcovou úhlopříčkou a kontrolním displejem s úhlopříčkou 10,25 palce. Dalším prvkem konceptu ovládání je BMW Inteligentní osobní asistent. Digitálního spolujezdce, který řidiči pomáhá v používání nejrůznějších funkcí vozu, lze aktivovat prostřednictvím oslovení „Hej, BMW“. Navíc se bude i nadále učit novým funkcím díky aktualizacím, které jsou do vozu automaticky přenášeny prostřednictvím funkce Remote Software Upgrade. Řidič a jeho spolujezdci mohou také s pomocí BMW Inteligentního osobního asistenta používat hlasových příkazů k aktivaci režimů Experience, stejně jako programů vitality a relaxace, které s cílem osvěžit nebo uvolnit řidiče aktivují nejrůznější funkce, jako je například osvětlení interiéru, činnost klimatizace či provonění interiéru, nemluvě o masážích, vyhřívání a odvětrávání sedadel.