Premiérový noční a zároveň zahajovací závod sedmé sezóny formule E opanoval Mercedes. Režisérskou taktovku od tréninkových sekcí přes kvalifikaci až po cílovou pásku první ePrix držel jediný muž – Nyck de Vries. Talentovaný pilot, šampion F2 z roku 2019, dokonale splynul s městskou tratí v Rijádu a připsal si životní výsledek. Získal první pole position i první vítězství ve formuli E.
Congratulations @nyckdevries @MercedesEQFE for this victory at the first race of the @FIAFormulaE World Championship. The season is launched!#ChangeAccelerated #PurposeDriven#ABBFormulaE #DiriyahEPrix https://t.co/G9ycT2Gr1w
— Jean Todt (@JeanTodt) February 26, 2021
Výsledku hodně napomohla kvalifikace, která nehrála ve prospěch favoritů. Díky konečnému postavení z loňské sezóny se sešli v první kvalifikační skupině a jak známo, z té se postupuje jen velice těžko do závěrečné Super Pole. Všichni čtyři šampioni z minulých let se tak seřadili až daleko za bodovanými pozicemi pěkně za sebou od 16. do 19. místa. Nejlépe z první kvalifikační skupiny dopadl Oliver Rowland, jenž startoval z 10. příčky.
Závod v úzkých ulicích začal opatrně. Zhruba po 10 odjetých minutách se jezdci osmělili a začalo se skutečně závodit. Nádherný moment předvedl Edoardo Mortara, který vystřihl parádní „myšku“ mezi vozy Mitche Evanse a Pascala Wehrleina. Na milimetry přesný manévr jej vynesl na provizorní třetí příčku. Tu později, i v důsledků pozdního výjezdu safety caru a vhodně aktivovaného útočného módu, vylepšil na celkové druhé místo. Venturi, které je zákaznickým týmem Mercedesu, tak jen potvrdilo dominantní postavení německé automobilky a formu zcela nové pohonné jednotky.
Precision driving from @edomortara as he makes a double overtake on @mitchevans_ and @PWehrlein! 🔥
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) February 26, 2021
Find out how you can watch the #DiriyahEPrix here >> https://t.co/2WSTHwAqM2 pic.twitter.com/nzNmwNoj5t
Dlouho to vypadalo, že na stupně vítězů vystoupá legenda DTM René Rast ve voze Audi. Prakticky většinu závodu jel Rast na zádech de Vriese, nicméně byl to on, kdo nakonec při stejném výjezdu zpomalovacího vozu prodělal nejvíce. Stejným způsobem se před něho při aktivovaném útočném módu totiž dostal i Mitch Evans s Jaguarem. Všechno se to odehrálo pár minut před koncem závodu po incidentu Maxmiliana Guenthera, který netrefil apex zatáčky, lehce se dotknul bariéry a následně skončil ve zdi na protější straně.
This is the moment where @maxg_official slides off the racing line and into the barriers, bringing his race to an end and gives us another Safety Car...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) February 26, 2021
find out how you can watch live here >> https://t.co/2WSTHwAqM2 #DiriyahEPrix pic.twitter.com/mIpMSBbFAe
Nešlo však o jediný moment, kdy musel na trať zpomalovací vůz. Zaklesnutí do sebe jako dvě hrdličky, i když s diametrálně odlišnými pocity, skončili Sam Bird a Alex Lynn. Nešikovný a obzvláště pozdní výběr defenzivní stopy z Lynnovy strany stál dobrý výsledek oba piloty.
İşte Alexander Lynn ve Sam Bird'in kazası.(Video silindiğinden ötürü tekrardan yüklemek zorunda kaldık.) #DiriyahEPrixpic.twitter.com/Pm0MpVx5FG
— Formula E Türkiye🇹🇷 (@FETurkiye) February 26, 2021
🗣️ | @sniffermedia
— The Race (@wearetherace) February 26, 2021
'Alex Lynn has been adjudged to have been at fault for the accident that took himself and Sam Bird out of today's race. He'll take a three place grid drop tomorrow.'#FormulaE | #DiriyahEPrix
Bez bodu, ačkoliv bez zavinění vyšší moci, skončili obhájci titulu z DS Techeetah. Naopak bod za 10. místo bralo zásluhou Olivera Turveye NIO 333. Jde unikátní výsledek, neboť podobný počin se tomuto týmu nepovedl za celou loňskou sezónu.
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | – | 1:09.757 | 29 |
2. | E. Mortara | ROKiT Venturi Racing | +4.119 | 1:09.987 | 18 |
3. | M. Evans | Jaguar Racing | +4.619 | 1:09.751 | 15 |
4. | R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | +4.852 | 1:09.655 | 13 |
5. | P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +7.962 | 1:10.520 | 10 |
6. | O. Rowland | Nissan e.dams | +9.318 | 1:09.981 | 8 |
7. | A. Sims | Mahindra Racing | +9.686 | 1:10.353 | 6 |
8. | S. Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | +9.973 | 1:09.583 | 4 |
9. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | +11.089 | 1:10.572 | 2 |
10. | O. Turvey | NIO 333 FE Team | +15.518 | 1:10.996 | 1 |
11. | A. da Costa | DS Techeetah | +16.225 | 1:10.708 | |
12. | J. Dennis | BMW i Andretti Motorsport | +17.025 | 1:10.761 | |
13. | S. Buemi | Nissan e.dams | +17.273 | 1:10.387 | |
14. | N. Nato | ROKiT Venturi Racing | +17.312 | 1:10.804 | |
15. | J. Vergne | DS Techeetah | +18.402 | 1:10.408 | |
16. | A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E | +18.417 | 1:10.495 | |
17. | R. Frijns | Envision Virgin Racing | +18.822 | 1:10.444 | |
18. | T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | +19.072 | 1:10.343 | |
19. | N. Cassidy | Envision Virgin Racing | +19.951 | 1:10.356 | |
20. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | +20.174 | 1:09.599 | |
21. | N. Mueller | Dragon/Penske Autosport | +20.586 | 1:09.662 |