Již brzy se na závodní dráze objeví unikátní sportovní Toyota Corolla Hatchback. Místo benzínu však bude spalovat vodík a závodní oddělení Toyoty GAZOO Racing Company ji chce nasadit na 24hodinový vytrvalostní závod série SuperTaikyu – Fuji SUPER TEC 24 Hour Race, který se uskuteční na konci května letošního roku. Toyota již šest let vyrábí model Mirai, který pohání vodíkové palivové články. Vůz je vybaven elektromotorem, který získává elektřinu z chemické reakce kyslíku a vodíku. Nový závodní speciál vodík spaluje podobně jako benzín. Na rozdíl od tichého Mirai tak vodíkové Corolle nechybí vibrace nebo řvoucí zvuk výbuchů směsi ve válcích. Ten přitom neprodukuje žádné CO2.
Projev vodíkového motoru je podobný zvuku benzínového agregátu. „Není to tak odlišné od běžných vozidel na benzínový pohon, jak jsem čekal. Kdyby mi to neřekli, myslel bych si, že to je normální motor“, uvedl závodník Hiroaki Ishiura, který řídil testovací vozidlo. O nasazení vodíkového spalovacího agregátu v závodech rozhodlo vedení Toyoty až na konci minulého roku. GAZOO Racing připravila vodíkovou verzi tříválce o objemu 1618 cm³, což je objem jednotky G16E-GTS z Toyoty GR Yaris. Závodní vůz s vodíkovým motorem bude při soutěžích tankovat vodík vyráběný výzkumným centrem Fukushima Hydrogen Energy Research Field. O sériové výrobě Toyota zatím nerozhodla.
Ale jako zajímavost a PR dobrý