Současná Corolla z dílny Toyoty je již z 12. generací a na pomyslném narozeninovém dortu by pro ni automobilka musela zapálit už 55 svíček. Za tu dobu si Corollu koupilo 50 miliónů zákazníků po celém světě. Když byla Corolla v roce 1966 uvedena na trh, nacházelo se Japonsko uprostřed rychlého ekonomického růstu. V té době existovaly tři nové posvátné poklady: barevná televize, auto a klimatizace, které představovaly důležité reprezentativní komodity. Spousta majitelů na Corollu vzpomíná ve spojení s vlastnictvím prvního vozidla, jiní ho považují za prvotřídní prémiové auto a symbol úspěchu.
Již její první generace představila například zakřivené přední sklo pro dosažení vysoké úrovně výkonu při vysokých rychlostech, motor s pěti ložisky, vzpěry MacPherson pro přední zavěšení nebo zadní koncová světla v oranžové barvě. Název Corolla pak pochází z říše rostlin. Slovo totiž označuje prstenec okvětních lístků kolem centrální části květu, který je považován za nejkrásnější část rostliny. A právě zde se dostává svět vozidel a flóry do vzájemné paralely. Název má evokovat stylizované, poutavé, kvalitní a kompaktní vozidlo. Posuňme se nyní v čase k páté generaci, která přišla se změnou pohonu zadních kol na uspořádání s pohonem předních kol. Výrazně tím rozšířila vnitřní interiér.
Výjimkou byla Corolla Levin (verze kupé), která si zachovala pohon na zadní kola. Přezdívalo se jí Hachi Roku (japonsky osmdesát šest) a disponovala nově vyvinutým motorem 1,6 DOHC typu 4A-G. Kromě čtyřdveřových sedanů se v nové nabídce karoserie objevil také praktický pětidveřový model, podobný mini-kombi. Toyota tento tvar označila za „liftback“. V listopadu roku 1973 pak vystoupala Corolla TE25 na nejvyšší stupeň. V USA totiž vyhrála podnik 2T-B Press-on-Regardless Rally. Nebyl to jediný závod, kde se nesmazatelně zapsala do historie. Ve vytrvalostním závodě v roce 2021 v Japonsku zvítězila vodíkem poháněná Corolla. Tento 24hodinový závod Fuji Super TEC jel prezident společnosti Akio Toyoda. Corolla sehrála zásadní roli v motorismu po celém světě. Její vývoj začal konceptem tzv. 80 plusových bodů, což představovalo dosažení rovnováhy v kombinaci s vynikajícím výkonem. Výsledkem byla praktická výroba automobilu, který by dlouho vydržel. S více než padesátiletou historií není pochyb o tom, že se jí to podařilo.
Technické parametry Toyota Corolla Touring Sports
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 132 kW, 180 koní, točivý moment: 200 Nm |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 684 900 Kč |