Málokde na světě čekají na automobilky tak sladké pobídky jako v USA. Bidenův protiinflační akt udělil velkorysé daňové kredity na nákupy nových i ojetých elektromobilů, ovšem s podmínkou aspoň částečné výroby v USA. Proto i Toyota, která ještě nedávno platila za symbol odporu proti překotnému úřednímu vnucování elektromobility, nyní sama rozjíždí velké elektrické divadlo. Postupně představuje nové a nové modely z řady Toyota bZ, čistě elektrická auta už prodává i pod značkou Lexus. A aktuálně oznámila výrazné posílení elektrobyznysu v USA. Jen týden poté, co výkonný viceprezident Toyoty Jack Hollis prohlásil, že zákazníci nepožadují elektromobily na takové úrovni a na elektromobilitu není připraven trh ani infrastruktura.
Udělala to jen dva dni poté, co Honda podle electrek.co oznámila záměr vybudovat s LG společnou baterkárnu v USA za 4,4 miliardy dolarů (108 miliard korun). Toyota navíc není na začátku; výrobu baterií chce v Severní Karolině budovat už od loňska. Právě nyní ale oznámila ztrojnásobení této investice na výsledných 730 miliard jenů (131 miliard korun). Baterkárna by měla zahájit produkci v roce 2025 a vyrábět trakční baterie nejen pro elektromobily, ale i pro hybridy.
Dané tvrzení není nijak v konfliktu s jejich počínáním a navíc do elektromobility dělají hodně dlouho, že je politický nátlak velmi silný a nechtějí opustit tamní trh, tak je to z jejich strany logický krok ač z nutnosti, aby mohli pokračovat a nepřenechali trh konkurenci... kšeft je kšeft ;)