Toyota obrací kormidlo ve velkém. Znásobuje investice do americké baterkárny

5
Toyota obrací kormidlo ve velkém. Znásobuje investice do americké baterkárny
Fotografie: Toyota
  • Představitelé automobilky zjevně nejsou jednotní v postoji k elektromobilitě
  • Přesto se největší automobilka světa do elektromobility pouští ve velkém
  • Aktuálně se nechává strhnout bidenovskou zlatou elektrohorečkou

Málokde na světě čekají na automobilky tak sladké pobídky jako v USA. Bidenův protiinflační akt udělil velkorysé daňové kredity na nákupy nových i ojetých elektromobilů, ovšem s podmínkou aspoň částečné výroby v USA. Proto i Toyota, která ještě nedávno platila za symbol odporu proti překotnému úřednímu vnucování elektromobility, nyní sama rozjíždí velké elektrické divadlo. Postupně představuje nové a nové modely z řady Toyota bZ, čistě elektrická auta už prodává i pod značkou Lexus. A aktuálně oznámila výrazné posílení elektrobyznysu v USA. Jen týden poté, co výkonný viceprezident Toyoty Jack Hollis prohlásil, že zákazníci nepožadují elektromobily na takové úrovni a na elektromobilitu není připraven trh ani infrastruktura.

Udělala to jen dva dni poté, co Honda podle electrek.co oznámila záměr vybudovat s LG společnou baterkárnu v USA za 4,4 miliardy dolarů (108 miliard korun). Toyota navíc není na začátku; výrobu baterií chce v Severní Karolině budovat už od loňska. Právě nyní ale oznámila ztrojnásobení této investice na výsledných 730 miliard jenů (131 miliard korun). Baterkárna by měla zahájit produkci v roce 2025 a vyrábět trakční baterie nejen pro elektromobily, ale i pro hybridy.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Víte kolik dekád vyrábí Toyota baterie? Kolik má patentů a kolik peněz v jejich vývoji od minulého století utopila? Jak dávno začala vyrábět BEV (ano, i RAV4 s indukčním nabíjením byla v prehistorii na trhu)? Kolik už coby průkopník elektrifikace vychrlila hybridů s bateriemi vlastní výroby? Ne? Tak proto píšete cosi nesmyslného o obracení kormidla ve velkém 🤔🤷
Tom ReBlack
Tom ReBlack
"že zákazníci nepožadují elektromobily na takové úrovni a na elektromobilitu není připraven trh ani infrastruktura."

Dané tvrzení není nijak v konfliktu s jejich počínáním a navíc do elektromobility dělají hodně dlouho, že je politický nátlak velmi silný a nechtějí opustit tamní trh, tak je to z jejich strany logický krok ač z nutnosti, aby mohli pokračovat a nepřenechali trh konkurenci... kšeft je kšeft ;)
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Naposledy upraveno: 2. 9. 2022 14:29
Toyota se nedávno vyjádřila v tom smyslu, že jí dává více smysl vyrobit 4 plugin hybridy místo jednoho čistého EL auta - celkový úspora emisí je dle jejich propočtů větší..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze