Toyota vybrala podle Wall Street Journal zelenou pláň poblíž města Greensboro v Severní Karolíně s dobrým napojením na dálniční i železniční síť. Má tam vzniknout velká továrna na trakční baterie, což je součástí většího balíčku investic ve výši 13 miliard dolarů (293 miliard korun) právě do produkce baterií. Jenže to zatím nemusí znamenat, že se Toyota přidala k hlavnímu proudu a změnila svůj dosud odmítavý postoj k direktivnímu a rychlému přechodu na čistou elektromobilitu. V žádosti o státní dotaci každopádně stojí, že půjde o baterie pro „hybridní, plug-in hybridní a případně elektrická vozidla“.
Automobilka zatím neupřesnila, jaké typy baterií se tam budou vyrábět, avšak již dříve oznámila, že pracuje na vývoji pevného elektrolytu, který by měl být dnes už připraven pro sériovou výrobu. Stejně jako připustila, že její první vlastní elektromobil Toyota BZ4x, který se začne v USA napřesrok prodávat, se tam bude později i vyrábět. Není tedy vyloučeno, že mají tyto dva fakty přímou souvislost. Baterkárna má ostatně zahájit provoz až v roce 2025 a do té doby se toho na dynamicky se měnícím světovém trhu může odehrát ještě spousta.