Toyota plánuje postavit novou továrnu na baterie pro své elektromobily na japonském ostrově Silicon Island. Blíže se tomuto tématu věnuje electrek.co a hlavním účelem nové strategie v rámci rozvoje elektromobility je boj s čínskými výrobci. Mezi ně se řadí například BYD či Zeekr a nově vyráběné baterie chce Toyota nasadit i pro elektrické modely z luxusní divize Lexus. Přestože Toyota byla ještě nedávno největším odpůrcem v globálním přechodu k elektromobilům, nyní si značka uvědomuje, že potřebuje konkurovat čínským výrobcům elektromobilů.
Podle Japonské asociace dovozců automobilů (JAIA) totiž tvořil dovoz čínských elektromobilů téměř 10 % ze všech aut dodaných do Japonska v první polovině letošního roku. Ačkoliv je Toyota v Japonsku doslova jako doma, čínští soupeři začínají pomalu ale jistě ovládat tamní trh. Dokonce i evropští výrobci vozidel za Čínou zaostávají v počtu vyrobených a prodaných elektromobilů na trhu v Japonsku. Značka BYD je pak hlavním soupeřem a nepřítelem zároveň. Nová továrna na baterie pro vozy Toyota a Lexus má pomoci při výrobě elektromobilů, současně pomůže zvýšit export do Asie a posílit prodejní výsledky.
Vybudován má být taktéž pevný dodavatelský řetězec a vyprodukované baterie následně poputují do továrny Miyata. Ta dokáže za jeden rok vyrobit až 430 000 vozidel, z nichž 90 % jde na export. Toyota chce v příštích čtyřech letech dále investovat do elektromobilů a do vývoje baterií. Budoucí prodejní plán, který je nastaven na období kolem roku 2030, zní tak, že Toyota chce od tohoto data prodávat po celé planetě 3,5 milionu elektromobilů ročně.