Toyota chce bojovat proti čínské konkurenci. Řešením je nová továrna na baterie

2
Toyota chce bojovat proti čínské konkurenci. Řešením je nová továrna na baterie
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Továrna vyroste na japonském ostrově Silicon Island
  • Baterie poslouží i pro sesterskou značku Lexus
  • Nový závod pomůže zvýšit export do Asie a vybuduje nový dodavatelský řetězec

Toyota plánuje postavit novou továrnu na baterie pro své elektromobily na japonském ostrově Silicon Island. Blíže se tomuto tématu věnuje electrek.co a hlavním účelem nové strategie v rámci rozvoje elektromobility je boj s čínskými výrobci. Mezi ně se řadí například BYD či Zeekr a nově vyráběné baterie chce Toyota nasadit i pro elektrické modely z luxusní divize Lexus. Přestože Toyota byla ještě nedávno největším odpůrcem v globálním přechodu k elektromobilům, nyní si značka uvědomuje, že potřebuje konkurovat čínským výrobcům elektromobilů.

Podle Japonské asociace dovozců automobilů (JAIA) totiž tvořil dovoz čínských elektromobilů téměř 10 % ze všech aut dodaných do Japonska v první polovině letošního roku. Ačkoliv je Toyota v Japonsku doslova jako doma, čínští soupeři začínají pomalu ale jistě ovládat tamní trh. Dokonce i evropští výrobci vozidel za Čínou zaostávají v počtu vyrobených a prodaných elektromobilů na trhu v Japonsku. Značka BYD je pak hlavním soupeřem a nepřítelem zároveň. Nová továrna na baterie pro vozy Toyota a Lexus má pomoci při výrobě elektromobilů, současně pomůže zvýšit export do Asie a posílit prodejní výsledky.

Vybudován má být taktéž pevný dodavatelský řetězec a vyprodukované baterie následně poputují do továrny Miyata. Ta dokáže za jeden rok vyrobit až 430 000 vozidel, z nichž 90 % jde na export. Toyota chce v příštích čtyřech letech dále investovat do elektromobilů a do vývoje baterií. Budoucí prodejní plán, který je nastaven na období kolem roku 2030, zní tak, že Toyota chce od tohoto data prodávat po celé planetě 3,5 milionu elektromobilů ročně.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Dobrá práce. Jen tak dál. Jsem zvědaný na ten vychvalovaný článek, co dělá Toyota, kolik na tom bude pravdy, až to bude v produktu (v autě).
Martin Lacina
Martin Lacina
Jeste, ze tu Cinu mame…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze