Toyota nabíjí Evropu, 80 % aut prodaných zde už je elektrifikovaných

1
Toyota nabíjí Evropu, 80 % aut prodaných zde už je elektrifikovaných
Fotografie: Toyota
  • Toyota Motor Europe navzdory poklesu trhu rostla – v 1. čtvrtletí 2025 prodala 321 067 vozů, meziročně o 0,4 % více
  • 78 % všech prodaných vozů Toyoty a Lexusu mělo elektrifikovaný pohon
  • Lexus zažil rekordní čtvrtletí, když prodal přes 22 tisíc vozů

Zatímco evropský automobilový trh v prvním čtvrtletí 2025 meziročně poklesl o 2 %, Toyota Motor Europe (TME) vykázala růst o 0,4 %. Celkem v období leden až březen prodala 321 067 vozů značek Toyota a Lexus, ale ještě důležitější je, že více než tři čtvrtiny těchto aut (78 %, v západní Evropě dokonce 80 %) byly elektrifikované – konkrétně 248 842 vozů, což představuje meziroční nárůst o 7 %.


Toyota si s téměř 299 tisíci prodanými vozy udržela druhou příčku mezi nejprodávanějšími automobilovými značkami v Evropě. Hlavními tahouny přitom pro ni byly modely YarisYaris a Yaris Cross, Corolla, nová generace Toyoty C-HR a městský vůz Aygo X. Elektrifikovaná vozidla přitom tvoří už 76 % celkových prodejů značky. Prodeje čistě elektrických modelů vzrostly o 36 %, plug-in hybridy pak vystřelily o 256 %, na čemž má mít lví podíl Toyota C-HR Plug-in Hybrid.

Prémiová značka Lexus, kterou Japonci založili v roce 1989, slaví nejlepší první čtvrtletí v historii, když se jí podařilo prodat 22 096 vozů (+15 % meziročně) a v evropském segmentu prémiových aut si ukrojila rekordní 2,6% tržní podíl. A ještě lepší čísla hlásí u elektrifikovaných modelů – těch bylo 21 071, což je 95 % všech prodaných vozů značky. Na západě Evropy je Lexus dokonce 100% elektrifikovaný.

Na západě Evropy je Lexus 100% elektrifikovaný.

Největší hvězdou portfolia luxusní divize Toyoty byl kompaktní LBX Hybrid a středně velký SUV model NX (ve variantách hybrid i plug-in hybrid). „Naše výsledky ukazují, že strategie více pohonů – tedy kombinace bateriových elektromobilů, plug-in hybridů, klasických hybridů i vodíkových vozů – dává smysl. Díky tomu dokážeme zákazníkům nabídnout udržitelnou mobilitu, která odpovídá jejich individuálním potřebám,“ komentoval výsledky Till Conrad, výkonný viceprezident pro prodej TME.

Toyota i Lexus navíc slibují, že v průběhu letošního a příštího roku představí novinky a je téměř jisté, že elektrifikace u ní bude dál hrát hlavní roli.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Mně to nepřekvapuje. Toyota je dnes etalonem spolehlivosti, přístupu servisů i prodejců. Ne že by byla špičková, ale je to dobře namíchaný koktejl. Z toho vyplývá extrémně malý pokles hodnoty na trhu ojetin a z toho zase, že Corolla GR Sport 1,8HSD je za 4000 na operák.

Navíc ta nová Corolla má 2kWh baterku a fakt to inteligentně dobíjí rekuperací i motorem, takže jízdy po městě jsou tak ze 65% v EV.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze