Na veletrhu spotřební elektroniky CES 2017 v Las Vegas byla odhalena další „bláznivina“. Ta má zhmotňovat představy automobilky Toyota o budoucích vozech, které mají vycházet z potřeb jejich pasažérů. Koncept byl vyvíjen v kalifornském San Francisku na základě filozofie „pohybové přívětivosti“ a přesvědčení, že technologie mobility by měly být vřelé, přívětivé a především zábavné. Vůz bychom měli takto vnímat především díky vyspělému systému umělé inteligence, který dokáže předvídat potřeby lidí, podněcovat jejich představivost a zlepšovat kvalitu života.
„V Toyotě si uvědomujeme, že klíčovou otázkou není, zda budou vozidla budoucnosti nabízet autonomní technologie nebo online služby,“ komentuje koncept Bob Carter, senior viceprezident Automotive Operations ze společnosti Toyota Motor Sales, a dodává: „Jde v první řadě o reálnou zkušenost těch, kteří budou tato vozidla používat. Studie Concept-i a schopnosti umělé inteligence nás přesvědčují o tom, že budoucnost je ve vozech, které jsou vzájemně spojeny s jejich uživateli.“
Studie vsází na to, že se vůz s řidičem učí budovat smysluplný vztah. Nevíme, kolik smyslu může mít vztah s automobilem, ale prý nejde pouze o zvyklosti při řízení nebo jízdní časy. Koncept byl navržený tak, aby zjišťoval naše emoce v situacích, v nichž řidič cestuje. Řidič ale pravděpodobně moc řidičem nebude, neb systém umělé inteligence si s řízením poradí sám. Komunikace bude probíhat kombinací optických a hmatových signálů. Uměle inteligentní palubní kamarád přezdívaný „Yui“ by nám pak měl pomáhat se všemi problémy na silnici. Concept-i je sestaven tak, aby podporoval již zmíněnou komunikaci pomocí světla, zvuku i hmatu. Vztahy má vůz prohlubovat již při vašem příchodu, kdy by vás měl slušně pozdravit. Při jízdě vás budou o manuálním nebo autonomním režimu informovat různobarevná světla, která zaregistrují i okolní vozy – automobil totiž bude zobrazovat různé informace i na předku vozidla.
Zdroj: tisková zpráva