Automobilka Toyota a kalifornský startup Joby Aviation, podporovaný rizikovým kapitálem, vyvinuly společně bezpilotní elektrický letoun pro vertikální vzlet i přistání eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing). Kříženec vrtulníku, dronu a malého letadla používá šest sklopných rotorů, s nimiž je schopen letět v horizontálním směru rychlostí až 320 km/h, dokáže uletět na jedno nabití až 240 km a unese čtyři pasažéry, nebo 450 kg nákladu. Je schopen vznést se a přistát i uprostřed městské zástavby a zvládne to stokrát tišeji, než konvenční helikoptéra.
Obě společnosti počítají s komerčním nasazením v Dubaji již v roce 2026 a vloni provedly první zkušební let mimo území USA, konkrétně v Japonsku. Toyota byla v tomto případě v roli investora a částečného subdodavatele, know how patří společnosti Joby Aviation, která souběžně vyvíjí aerotaxi i s jiným druhem pohonu, například vodíkovým. Za Toyotu projekt řídí osobně její exšéf Akio Tojoda a navazuje tak vlastně na rodinnou tradici. Protože už jeho praděd Sakiči Tojoda, zakladatel skupiny Toyota, pracoval na bateriovém letadle, schopném přeletět Tichý oceán. Letectví a konstrukci vrtulníků se pak věnoval i jeho syn Kiičiró Tojoda, který vedle toho ještě stačil založit automobilku Toyota. A vnuk Šóičiró, Akiův otec a zakladatel značky Lexus, pro změnu vyvinul první elektronicky řízení pístový letecký motor na světě a začal v rámci koncernu s leteckou výrobou v průmyslovém měřítku.