Tesla Cybertruck, která je proslavena svým kontroverzním designem, čelí novému problému, který se asi vedení značky nebude líbit. Na YouTube se totiž objevilo video zátěžového testu vozu, který odhalil potenciální slabinu v tažných schopnostech a konstrukci vozu. Experiment ukázal, že se zadní rám elektrického Cybertrucku pod vysokým zatížením roztrhl, ačkoliv nebylo dosaženo maximální hodnoty, kterou uvádí výrobce. Test, který provedl youtuber Zack Nelson, se zaměřil na posouzení pevnosti tažného zařízení Cybertrucku. Tesla tvrdí, že vozidlo může táhnout přívěs o váze až 4 990 kg, což Nelson vzápětí ověřil. Zatížil tažné zařízení a změřil hmotnost pomocí jeřábové váhy, ale už při dosažení zátěže 4 500 kg začala konstrukce vozu vykazovat známky oslabení. Jakmile se zátěž zvedla na 4 763 kg, zadní část rámu se odtrhla.
To ukazuje na potenciální konstrukční chybu v rámu Cybertrucku. Rám je totiž vyrobený z hliníkové slitiny a má tloušťku pouze 3 až 4 mm. Výrobce tak možná dosáhl snížení hmotnosti vozu, ale zdá se, že je ohrožena strukturální integrita vozidla při velkém namáhání. Na videu je jasně patrné, kdy a jak došlo k úplnému oddělení zadního rámu. Následně se objevila záplava chybových kódů v informačním systému Cybertrucku, které způsobily, že vůz se stal nepojízdným. Nelson poukázal na to, že i když test zahrnoval extrémní zatížení, podobné síly by mohly na vůz působit i v reálných jízdních podmínkách. Podle něj by například velký výmol na silnici při jízdě dálniční rychlostí mohl přenést váhu přívěsu na tažné zařízení. V takovém případě by došlo k selhání, které vidíme na videu.
Pro porovnání lze uvést o dost starší vůz Dodge RAM 2500 z roku 2004, jehož zkouška dopadla na výbornou a i po zatížení tažného zařízené vahou 4 853 kg se nic nestalo. Hliníkový rám Cybertrucku ale postrádá potřebnou pevnost, aby vydržel tak extrémní zátěž. Takové řešení je pro tahání těžkých břemen méně vhodné, než třeba ocelový rám zmíněného Dodge RAM. Ocel se totiž ohýbá a nepraskne, zatímco pro hliník to neplatí.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikace| Konstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
| Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
| Cena od | 2 611 636 Kč |
