Drsný offroadový test dokázal kompletně zničit jinak odolnou Teslu Cybertruck

Drsný offroadový test dokázal kompletně zničit jinak odolnou Teslu Cybertruck
Fotografie: Tesla Motors
  • Testeři vzali vůz na slavnou stezku Rubicon Trail v Kalifornii
  • Cybertruck tam nakonec utrpěl značná poškození
  • Nepomohli ani dodatečné terénní úpravy

Tesla Cybertruck je samotným výrobcem propagována jako vůz, který je schopný zvládnout jakýkoliv terén. Pomoci jí má jak speciální jízdní režim, tak pohon všech kol a vysoká světlá výška. Jenže nový test, který se objevil na YouTube, ukazuje pravý opak. Skupina amerických testerů se rozhodla vzít tenhle kontroverzní hranatý elektrický pick-up na vyčerpávající stezku Rubicon Trail v Kalifornii. Právě zde jsou často trápeny kultovní offroady, jako je třeba Jeep Wrangler či Mercedes-Benz třídy G. Jenže jak si s drsným terénem plném zlomů, skal a ostrých kamenů poradí Cybertruck? Aby bylo vše jistější, vůz dostal nad rámec standardní výbavy ochranné kryty podvozku, dále pak jinak tvarované nárazníky a o 2,5 cm vyšší tlumiče. Tím mělo být eliminováno případné riziko poškození a případné nezdolání celého úseku. Jenže asi nikdo z testerů netušil, že se celá terénní zkouška protáhne na pěkných pár dní.

Vše ukazuje 40minutové video, které není pro slabší povahy. Tesla Cybertruck si prošla zlomenými táhly řízení, na palubním počítači vyskočily chybové kódy a k tomu se přehřálo pohonné ústrojí. Cesta z Loon Lake do Tahoma trvala asi týden, ale téměř čtyři dny vůz trčel na tzv. „Cadillac Hill“, kde Cybertrucku praskl převod řízení a zadní homokinetický kloub se odporoučel do věčných lovišť. To pro vůz znamenalo konec, jenže nikdo nebyl schopen s ním pohnout. Teprve po třech dnech stání si uvízlého pick-upu na sociálních sítích všimli offroadoví nadšenci, kteří shodou okolností pracují pro Teslu. Ti následně nabídli pomoc a zničený Cybertruck, jehož korba byla plná náhradních dílů, na místě opravili. Poté se již podařilo zbytek trasy dojet po vlastní ose, ačkoliv tento test jasně ukazuje, že Cybertruck není pro takové terénní hrátky ani trošku vhodný. Dokonce i s dodatečnými úpravami se tuto trasu nepovedlo zajet na první pokus, čemuž se ani nelze divit. Rubicon Trail patři mezi nejnáročnější offroadové zkoušky na světě a ani věhlasní výrobci terénních modelů si zde nemohou být jisti, zda nedojde k nějaké závadě či poškození.

Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie123 kWh (120 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 515 km
Cena od2 611 636 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze