To tu ještě nebylo. Polestar 2 se po modernizaci mění z předokolky na zadokolku

1
To tu ještě nebylo. Polestar 2 se po modernizaci mění z předokolky na zadokolku
Fotografie: Polestar
  • Výkonnější a exkluzivnější klon Volva prošel zásadní modernizací
  • Dostal kompletně novou elektrovýzbroj i základní koncepci
  • Dodávky modernizované verze začnou ve třetím čtvrtletí 2023

O míře ambicí nově vytvořené značky Polestar patřící do koncernu Geely i o objemu investičních prostředků, které má k dispozici, svědčí již druhá modernizace prvního čistého elektromobilu značky, Polestar 2 pro modelový rok 2024. Zatímco ta první, loňská, byla jen drobným faceliftem v rámci obvyklých mravů, ta druhá fanouškům téměř vyráží dech. Konstruktéři se totiž nezalekli zásadního přepracování celého podvozku, pohonu, baterií i nabíjení.

Design se na rozdíl od rozsáhle přepracované techniky měnil jen decentně a ponechal stávajícímu modelu plnou důstojnost

První a největší změnou je přesunutí hlavního zdroje síly dozadu. Jednomotorové verze se nyní stávají zadokolkami, dvoumotorové mají silnější motor u zadní nápravy. Tím to ale zdaleka nekončí; všechny verze dostaly vyšší výkony, větší baterie, nižší spotřebu a podstatně delší dojezd. Zároveň se mnohem rychle nabíjejí a nahlížejí ve všech podstatných parametrech na samotnou špičku své třídy. Ještě nebezpečnější konkurencí by se Polestar 2 měl stát hlavně pro Teslu Model 3, i když cenově jí po nedávném prudkém zlevnění stačit přinejmenším zpočátku nebude.

K mání budou dvě verze se zadním pohonem Single Motor; Standard Range s baterií 69 kWh brutto a výkonem 200 kW (272 k) a Long Range s baterií 82 kWh brutto a motorem 220 kW (299 k). S větší baterií lze získat i pohon všech kol Dual Motor a výkon 310 kW (421 k), případně stejnou verzi s paketem Peformance, který nejenže zvýší jmenovitý výkon na 350 kW (476 k), ale přihazuje i ručně nastavitelné tlumiče Öhlins s 22 polohami, snížený sportovní podvozek a plnotučné čtyřpístkové brzdy Brembo se zlacenými třmeny. Nabíjecí rychlost verze Long Range stoupla na 205 kW, což je maximum při zachování 400V architektury.

Vzhled lze vyšperkovat až 21" koly a doplňky v typické zlatavé barvě

Zlepšila se také standardní výbava, v níž už nikdy nechybí všechny jízdní a bezpečnostní asistenty, včetně těch nejpokročilejších, a indukční nabíječka mobilů. A konečně se také retušoval vzhled, který pozměnila plná maska v barvě karoserie, která se představila již na modelu Polestar 3, obsahuje aktivní bezpečnostní prvky a rovnou také dostala obchodní název SmartZone. Model je na vybraných evropských trzích již k objednání, zajímavostí je, že zmíněné technické změny se netýkají jiných trhů než těch na starém kontinentu.

Technické parametry Polestar 2 (2024) Long Range Single Motor

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 606 × 1 859 × 1 479 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 490 Nm
Baterie82 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 635 km
Cena od
Diskuze ke článku
Radek Skrbek
Radek Skrbek
No konečně to snad někdo pochopil. Co je pro elektromobil nejdůležitější a vykašlal se na spalovací myšlení.
Větší baterie, maximálně možný nabíjení, zadní pohon.
Ještě kdyby změnili 400V na 800V a dali 250kW DC s nabíjecí křivkou alespoň do 70% s 200 kW tak to by pak byl slušný konkurent ostatním eautům.
Tedy ono i bude slušný i teď. Záleží jak bude ta nabíjecí křivka vypadat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze