Na první pohled to může vypadat jako naprosto šílený závod, který má jasného vítěze. Jenže jak ukazuje video, o němž píše insideevs.com, plně elektrický Hummer EV je bestie k pohledání. Navzdory jeho hmotnosti přesahující čtyři tuny si ve sprintu hravě poradil s nadupanou Teslou Model Y. Zatímco menší americký crossover spoléhá na dva elektromotory s kombinovaným výkonem 571 koní, obluda s logem GM má ve svých útrobách další elektromotor navíc, což dohromady umožňuje využit výkon až 1 000 koní. Čistě teoreticky by měl Hummer EV zvládnout sprint z 0 na 96 km/h v čase tří sekund, což je dechberoucí.
Kdo by tomu snad nevěřil, přiložené video hovoří od 18. minuty zcela jasně. Při 90% stavu nabití (SoC) dokázal Hummer EV z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,6 sekundy a na důkaz brutální dynamiky na startu protočil všechna čtyři kola. Ve srovnání s Teslou Model Y Performance, která měla v době testu 85 % SoC, byl Hummer EV jasně rychlejší ve všech pokusech. Přitom Tesla Model Y ve vrcholné verzi Performance není žádné ořezávátko a její dynamika jí umožňuje držet krok s vrcholnými verzemi sedanů z dílen prémiových německých značek. Když si navíc představíme, že svět přemotorovaných elektrických pick-upů je teprve v plenkách, v blízkých letech se nejspíše můžeme těšit na ještě zběsilejší modely s neskutečnými výkony a dynamikou.
Technické parametry Tesla Model Y Performance Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 072 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 393 kW, 534 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 514 km |
Cena od | 1 408 900 Kč |
x-tunova monstra s silenou spotrebou na upokojovani macho pudu.
Aneb plnou parou do pekla.