Testujeme vrchol německého inženýrství, nové Porsche Taycan

Testujeme vrchol německého inženýrství, nové Porsche Taycan
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • V redakci testujeme verzi Cross Turismo 4 po faceliftu
  • Inovovaný Taycan přináší celou řadu zásadních vylepšení
  • Cross Turismo kombinuje sportovní charakter a praktičnost

Na fDrive.cz občas zavítá vskutku špičkový elektromobil. A takovým je Porsche Taycan, které testujeme ve verzi Cross Turismo, a to po nedávném faceliftu, který dramaticky zlepšil prakticky vše. Ačkoliv navenek se Taycan změnil jen decentně, „pod kapotou“ by klidně mohlo jít o novou generaci.

Porsche Taycan Cross Turismo (2024)

Hlavní vylepšení oproti předchozímu Taycanu

  • Nový zadní motor, který je lehčí a má výkon vyšší o 80 kW. Například verze Turbo S má nyní o 140 kW více
  • Lepší zrychlení (až 2,2 s na 100 km/h u verze GT s Weissach Package)
  • Větší baterie (105 kWh hrubá kapacita, 97 kWh čistá kapacita)
  • Rychlejší nabíjení výkonem až 320 kW. Z 10 na 80 % se nabije za 18 minut
  • Výrazně delší dojezd – nárůst až o 175 kilometrů na 678 km WLTP. U verze Turbo S nárůst z 467 km na 630 km (+34 %)
  • Volitelný špičkový pokročilejší vzduchový podvozek Porsche Active Ride
  • Menší vylepšení v infotainmentu (možnost streamovat video na displeji spolujezdce za jízdy apod.)
  • Lepší standardní výbava a vylepšení v interiéru (15W bezdrátové nabíječky, Apple CarPlay+ apod.)

Podrobně jsme vám facelift představili v našem dřívějším článku.

Nové Porsche Taycan je neuvěřitelné. Prohlédli jsme si ho

Tři verze na výběr

Nový Taycan se opět prodává ve třech verzích. Základní ikonický Taycan, který je k dispozici i v nejostřejší verzi Turbo GT s Weissach Package, doplňují dvě praktičtější, či chcete-li rodinnější verze. Pokud máte rodinu a chcete více místa, přesto ale nechcete dělat kompromisy ve sportovním charakteru auta, má pro vás Porsche řešení, a to Taycan s „baťohem“ v podobě modelů  Sport Turismo a Cross Turismo.

Zatímco Sport Turismo je jakýsi sportovní kombík, Cross Turismo u stejné karoserie přidává ještě oplastování kolem kol a 3 centimetry světlé výšky navíc. Tohle je rodinný, a přitom sportovní univerzál.

Kufr má v základním objemu 446 litrů, ale to je pouze po plato. Pokud auto naložíte až po strop, získáte odhadem až 600 litrů, což je výrazně více než v případě klasického Taycanu. Přední kufr o objemu 84 litrů má také solidní velikost. Velkým rozdílem jsou zadní sedadla, kde není posez tak sportovní a nad hlavou je výrazně víc prostoru. I 190 cm dlouháni mají nad hlavou dostatek místa, což se o základním Taycanu říct rozhodně nedá.

Cross Turismo je i v základu vždy čtyřkolka, bylo by přeci trapné, kdybyste s autem s crossover vzhledem někde zapadli nebo někam nevyjeli. A Cross Turismo také vždy dostanete s větší baterií s kapacitou 105 kWh.  Už základní verze 4 má 320 kW, na stovku zrychlí pod 5 vteřin a ujede 614 kilometrů a vyjde na 2,9 milionu korun. Pořídit si můžete také silnější verze 4S, Turbo a vrcholnou verzi Turbo S s bezmála 1000 koňmi, které rodinný kombík katapultují na stovku za 2,5 vteřiny, ale stejně ujede 600 kilometrů. Za tohle provedení už ale v základu dát 5,5 milionu korun, ale s příplatky se dostanete i na částku přes 7 milionu korun.

Porsche Taycan Cross Turismo (2024) 4 Cross Turismo

Rozměry4 974 × 1 967 × 1 409 mm, 2 355 kg
Výkon320 kW
Baterie105 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd613 km (WLTP)

I když to tedy není plnotučný kombík, praktičnost je výrazně větší než u základního Taycanu a jde o dobře použitelné auto pro rodinu.

My auto právě testujeme a vy se můžete jak podívat na naši obsáhlou fotogalerii, tak se nás můžete ptát na to, co vás zajímá. 

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze