Tuto sobotu se v Pelhřimově koná další ročník Festivalu čisté mobility – Elektrofest. Spojili jsme tak příjemné s užitečným a v rámci cesty na tuto událost si na redakční test vzali to nejlepší z aktuální modelové řady ID.3. Označení Pro S přináší vlastně tu nejlepší výbavu spojenou s nejvyšším možným dojezdem. Vůz mě zatím velmi mile překvapil tím, že díky 82kWh baterii (využitelných je 77 kWh) není problém cestovat také po dálnicích, kde na jeden zátah zvládne v parných letních dnech ujet až 300 km. Limitem pro rychlejší dálniční přesun je jen omezovač rychlosti, který je zde nastaven na 160 km/h.
Naopak při cestování po městě a okreskách se zatím ukázalo, že adaptivní podvozek ID.3 zvládá i ostřejší nerovnosti a v jeho sportovním nastavení si s vozem lze užít i nějakou tu zábavu. Největší kapacita baterie z celé modelové řady navíc přináší příjemný bonus. S lehkou nohou na pedálu akcelerátoru se dá jezdit v průměru za 17 kWh na 100 km. Zatím jsem s vozem ujel něco málo přes 220 km a možnost rychlého nabíjení výkonem až 125 kW se bude zcela jistě hodit.
A nevýhody? Volkswagenu rozhodně nemohu odpustit lesklý klavírní lak na madlech dveří. Takové místo si přímo říká o škrábance a nečistoty. Převaha tvrdých plastů v kabině také není zrovna známkou luxusu. Vrcholem jsou pak ostřikovače čelního skla. Kvůli jeho velkým rozměrům je potřeba větší dostřik kapaliny, jenže řidič se dočká jen drobné spršky. To bych u vozu s cenou přes 1 milion Kč nečekal. Zbylé dojmy z testovaného ID.3 Pro S si nechám na klasický test.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |