Testujeme Volkswagen ID.3 Pro S. Ani dálnice mu nedělají problém

3
Testujeme Volkswagen ID.3 Pro S. Ani dálnice mu nedělají problém
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím vůz překvapil spotřebou a dojezdem
  • S ID.3 Pro S si ukážeme tuto sobotu na akci Elektrofest
  • Mezi nevýhody testovaného vozu patří například klavírní lak na madlech dveří

Tuto sobotu se v Pelhřimově koná další ročník Festivalu čisté mobility – Elektrofest. Spojili jsme tak příjemné s užitečným a v rámci cesty na tuto událost si na redakční test vzali to nejlepší z aktuální modelové řady ID.3. Označení Pro S přináší vlastně tu nejlepší výbavu spojenou s nejvyšším možným dojezdem. Vůz mě zatím velmi mile překvapil tím, že díky 82kWh baterii (využitelných je 77 kWh) není problém cestovat také po dálnicích, kde na jeden zátah zvládne v parných letních dnech ujet až 300 km. Limitem pro rychlejší dálniční přesun je jen omezovač rychlosti, který je zde nastaven na 160 km/h.

Naopak při cestování po městě a okreskách se zatím ukázalo, že adaptivní podvozek ID.3 zvládá i ostřejší nerovnosti a v jeho sportovním nastavení si s vozem lze užít i nějakou tu zábavu. Největší kapacita baterie z celé modelové řady navíc přináší příjemný bonus. S lehkou nohou na pedálu akcelerátoru se dá jezdit v průměru za 17 kWh na 100 km. Zatím jsem s vozem ujel něco málo přes 220 km a možnost rychlého nabíjení výkonem až 125 kW se bude zcela jistě hodit.

A nevýhody? Volkswagenu rozhodně nemohu odpustit lesklý klavírní lak na madlech dveří. Takové místo si přímo říká o škrábance a nečistoty. Převaha tvrdých plastů v kabině také není zrovna známkou luxusu. Vrcholem jsou pak ostřikovače čelního skla. Kvůli jeho velkým rozměrům je potřeba větší dostřik kapaliny, jenže řidič se dočká jen drobné spršky. To bych u vozu s cenou přes 1 milion Kč nečekal. Zbylé dojmy z testovaného ID.3 Pro S si nechám na klasický test.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Martin
Hlupáku!
Dominik Debef
Dominik Debef
Já mám pro ID.3 slabost. A tahle 77kWh verze je super. ABRP ji dokonce šacuje na větší dojezd, než 2021 Model3 LR. Sice teda nevim nevim, ale ABRP to tak plánuje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze