Testujeme Teslu Model 3 po faceliftu. Co vás zajímá?

Fotogalerie
43
Testujeme Teslu Model 3 po faceliftu. Co vás zajímá?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • K testu jsme dostali vůbec poprvé přímo od PR oddělení Tesly Model 3 ve variantě Standard Range
  • Kromě inovovaného designu exteriéru i interiéru lze pochválit výrazně pohodlnější podvozek a lepší odhlučnění
  • Naopak zklamala špatně fungující podpora při parkování nebo nepraktické blinkry pomocí senzorových tlačítek
  • Ptejte se nás na to, co vás zajímá

Na fDrive.cz jsme tento týden svědky mimořádné události. A není to jen o tom, že testujeme zbrusu nový Model 3 od Tesly po faceliftu, ale zejména o tom, jakým způsobem se k nám do redakce daný vůz dostal. Tesla už totiž dávno není startup, stává se z ní velmi rychle klasická automobilka se vším všudy. V loňském roce začala poprvé investovat do marketingu a uvedení Modelu 3 bylo pečlivě koordinováno PR oddělením, které umožnilo vybraným světovým novinářům si auto otestovat dopředu. Přesně tak, jak to dělají konkurenti. Jak Tesla rozšiřuje svoji prodejní síť, zavádí PR i na lokální úrovni, což se stalo i v Praze. Poprvé tak mají čeští novináři možnost přímo komunikovat s dedikovaným PR oddělením a dokonce (a to je ta největší událost) možnost oficiálních týdenních zápůjček tiskových vozů přímo od Tesly, což je něco, co nikdy předtím možné nebylo. Díky tomu vám tak budeme moci přinášet mnohem podrobnější a častější testy Tesel. Ale teď už pojďme k tomu hlavnímu, tedy Modelu 3.

Tesla Model 3 (facelift 2023) Standard Range

Rozměry4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 840 kg
Výkon208 kW
Baterie60 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd554 km (WLTP)

Tesla Model 3 bez debat změnila svět a přinesla skvělé technologie širokým masám. Věřte7 let nebo ne, původní Model 3 byl na trhu uveden v roce 2017, tedy před 7 lety! Tesla od té doby prodala víc než milion Modelů 3 a pro značku byl naprosto zlomový. I přes počáteční obrovské produkční potíže a situace, kdy byla Tesla doslova týdny od krachu, se podařilo výrobu rozběhnout ve velkém a díky Modelu 3 se Tesla proměnila z butikového startupu na globální automobilku, se kterou se musí počítat. A na úspěchu Modelu 3 Tesla postavila svoje veleúspěšné SUV Model Y, které se vloni stalo nejprodávanějším autem na světě.

Zub času ale dohnal i tak inovativní auto, jakým je Model 3 a jak se z Tesly stává postupně klasická automobilka, tak zde máme klasický facelift, který má Model 3 omladit a zatraktivnit pro druhou část jejího životního cyklu. Na hlavní rozdíly jsme se podívali už v našem dřívějším videu. Kromě přepracované přídě a zádě, které dodávají Modelu 3 skutečně šmrnc, jsme se dočkali také nového interiéru, jehož materiály jsou oproti konkurenci výše, nechybí třeba displej pro pasažéry vzadu (který ale v našem případě vůbec nefungoval). Jízdně jsme si všimli výrazně pohodlnějšího podvozku, který s překvapivým přehledem žehlí české výmoly, výrazně lepší je také odhlučnění. Model 3 nabízí špičkový poměr ceny a výbavy, skvělý vzhled, výbornou efektivitu a zajímavé jízdní vlastnosti. Ani u něj se ale Tesla nevyvarovala několika kontroverzí v zájmu zbytečného šetření nákladů. Tragicky (ne)funguje pomoc při parkování jen na základě Tesla Vision, tedy bez parkovacích senzorů i 360stupňového pohledu. Nepraktická jsou i senzorová tlačítka na volantu pro blinkry.

Na to vše se zaměříme podrobně v samostatných článcích, videích a brzy se můžete těšit na podrobný test dojezdu, nabíjení nebo právě třeba parkování. Zatím se můžete pokochat galerií pohledného Modelu 3 ve výrazné barvě Ultra Red, za kterou si připlatíte bezmála 50 tisíc korun. Vůz jsme dostali na test ve variantě Standard Range, tedy s 60kWh LiFePo baterií. Zajímá vás něco ohledně nové Tesly Model 3? Ptejte se nás v diskuzi pod článkem!

Natáčení a focení proběhlo u Stages hotelu Prague

Technické parametry Tesla Model 3 (facelift 2023) Standard Range

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 840 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon208 kW, 283 koní, točivý moment: 420 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,2 kWh / 100 km, dojezd: 554 km
Cena od1 003 990 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
To auto je zcela mimo konkurenci. Vysoká efektivita, velmi dobrý výkon, velmi dobré jízdní vlastnosti, baterie LFP (minimálně 6000 cyklů a nabíjení do 100%) = 2 000 000 km, nejlepší software. K tomu nejlepší cena v poměru k užitné hodnotě. Jako minus jsou zřejmě tlačítka blinkrů a pro někoho sedan. Pak je tu ale Y.
Kamil Valušek
Kamil Valušek
Určitě by mě zajímal test klasického dálničního dojezdu při 130 km/h.
Díky
den
den
Naposledy upraveno: 2. 4. 09:24
1 To je jdeno když ukazuje SOC na konci cesty přesně.
2.3.4. nic se nezmenilo
5. Funguje dobre
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jsem zvědavý na to parkování. Zejména přední mrtvý úhel pod čumákem. Vysoké obrubníky, těsná místa kde jste rádi, že otevřete jedny dveře, parkovací domy a garáže s ostrými nájezdy, úhly, sloupy atd.... díky

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze