Testujeme stylový elektromobil Fiat 600e

Ptejte se na to, co vás zajímá
4
Testujeme stylový elektromobil Fiat 600e
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Fiat 600e je stylový elektromobil se známou technikou
  • Jde o malý crossover na platformě koncernu Stellantis
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Fiat 600e na první pohled zaujme vzhledem, který vychází z legendární „šestistovky“. Ta ovšem byla o poznání menší a měla jen dvoudveřovou karoserii s malým předním kufrem, protože motor byl vzadu. Nová šestistovka se těžko zařazuje do nějaké kategorie, protože karoserie má spíše tvar hatchbacku, ale podvozek je trochu vyšší, kola jsou větší a spolu s oplastovanými prahy to ukazuje na crossover.

Pokud bychom se na vůz dívali spíše jako na hatchback, mířil by svými rozměry na rozhraní segmentu B a C. Jelikož jde ale reálně o crossover, tedy kříženec hatchbacku a SUV, patří spíše do segmentu B, tedy malých crossoverů. Této kategorii odpovídají i vnitřní rozměry, včetně objemu zavazadového prostoru, který je 360 litrů. Na předních sedačkách jsem ani se svojí výškou 192 cm nijak nestrádal, ale „za sebe“ jsem se téměř nevešel a ani opěrka hlavy nešla vysunout tak vysoko, aby to pro mě bylo pohodlné. Zkrátka, Fiat 600e není určený k tomu, aby vzadu jezdili dlouháni.

Technické parametry Fiat 600e 54 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 171 × 1 781 × 1 523 mm, 1 520 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 408 km
Cena od819 900 Kč

V podlaze má tento vůz uloženou baterii o celkové kapacitě 54 kWh, ze které je využitelných 51 kWh. Díky té má kombinovaný dojezd podle metodiky WLTP 406 až 409 km. V městském cyklu stejné metodiky to pak je až 604 km. Mně většinou palubní počítač ukazoval nižší spotřebu, než je 15,1 až 15,2 kWh/100 km podle metodiky WLTP. Například po kombinovaném okruhu vůz ukázal hodnotu 13,9 kWh/100 km. Jsem tedy zvědavý na to, jak vyjde reálná spotřeba podle nabíjení. A když už jsme u nabíjení, dle oficiálních údajů by měl být maximální nabíjecí výkon 100 kW, ale na 150kW ultrarychlé stanici PRE jsme se dostali dokonce na vyšší výkon, konkrétně 108 kW.


Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem. Budeme se snažit zjistit odpověď a dočtete se ji v článku o testu Fiatu 600e.