Projeli jsme nový Fiat 600e. Je pohodlný, má odpich a překvapil nás výbavou
test

Projeli jsme nový Fiat 600e. Je pohodlný, má odpich a překvapil nás výbavou

První dojmy

Elektrická novinka Fiat 600e právě přichází na český trh. Cena vozu startuje pod hranicí 800 tisíc korun a k dispozici jsou dvě úrovně výbavy. Jako jedni z prvních jsme italskou novinku projeli a přinášíme vám první jízdní dojmy.

První jarní den letošního roku se české zastoupení značky Fiat rozhodlo pro živou premiéru nového elektromobilu v nabídce. Doplní stávající model 500e a vzhledem k označení 600e je jasné, že hlavní novinkou bude více místa v kabině. Pětidvéřová karoserie, čtyři místa k sezení a dostatek prostoru pro nohy na zadní řadě sedadel, to jsou tři hlavní novinky. Oproti menší pětistovce ale Fiat 600e nabídne rovných sto vylepšení. Mezi ně se řadí například vůbec poprvé použit bezdotykový systém otevírání/zavírání víka kufru. Taktéž někteří bezpečnostní asistenti zde slaví premiéru. K dispozici jsou dvě úrovně výbavy – Red a La Prima. Zatímco první zmíněné provedení myslí více na ekologii a má pevně stanovené prvky výbavy, La Prima hraje více na luxusní notu a v tomto případě lze vůz vybavit jedním ze čtyř laků karoserie dle vkusu zákazníka.

Projeli jsme se v novém Fiatu 600e. Zde jsou naše první dojmy.

Technické parametry Fiat 600e 54 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 171 × 1 781 × 1 523 mm, 1 520 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 408 km
Cena od819 900 Kč

Fiat 600e je dlouhý 417 cm a slibuje dojezd 409 km v kombinovaném režimu. Naopak v městském provozu, který by měl být jeho doménou, má ujet až 604 km. A jelikož se premiéra vozu uskutečnila kousek za Prahou, využili jsme necelou hodinu času určenou k testovací jízdě a 600e prohnali po tamních okreskách. K dispozici jsme měli provedení La Prima, které bylo vybaveno umělou eko kůží v kabině, LED hlavními světlomety a 18" litými disky kol. Vozu to neskutečně slušelo a příď, která má připomínat lidskou tvář, nás dokázala zaujmout. Všude na voze jsou loga „600“, aby okolí vědělo, co právě kolem nich projelo. Část trasy vedla po poměrně rozbité okresní silnici, takže hned zkraje krátkého testu jsme si mohli ověřit, jak je na tom odpružení vozu.

K našemu překvapení je podvozek naladěn na měkkou notu a dokázal odfiltrovat i mnohdy ostřejší nerovnosti. Na vyloženě sportovní jízdu se ale nehodí, ačkoliv má řidič možnost aktivovat sportovní režim jízdy. Ten totiž pouze odemkne plný výkon elektromotoru, jenž posílá sílu na přední nápravu. Fiat 600e je stejně jako mnoho koncernových sourozenců divize Stellantis vybaven elektromotorem o výkonu 156 koní. Točivý moment zde dosahuje hranice 260 Nm a s pořízením Fiatu 600e počítejte s tím, že dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9 sekund. Maximální nejvyšší rychlost činí 150 km/h, což je za nás plně dostačující.

Hodně nás potěšil objem zavazadlového prostoru 360 litrů, stejně jako to, že už v základní výbavě Red nalezne majitel LED hlavní osvětlení zahrnující i přední mlhovky. V kabině bylo místa dostatek, ale zamrzí o něco levnější zpracování. Slícování a detaily jsou na jedničku, avšak tvrdé plasty na většině plochy již zamrzí. Naopak elektricky posuvné sedadlo řidiče s možností výhřevu bylo velmi příjemné, nechybělo zde všité logo modelu ani masážní program. Překvapením byla i solidní světlá výška, která pomohla při zdolání horšího terénu. Ačkoliv bude model 600e vždy předokolkou, případný výlet mimo zpevněnou vozovku pro něj nebude větším problémem. Po ujetí 25 km jsme měli spotřebu 19,7 kWh na 100 km, což je vzhledem k rychlejšímu jízdnímu stylu vynikající výsledek.

V útrobách vozu je ukryta 54kWh baterie, která umožňuje nabíjení AC proudem o výkonu 11 kW. Na rychlonabíjecí stanici lze využit nabíjecí výkon maximálně 100 kW, což je za nás jedno z hlavních negativ. I tak si počkáme na test, kde se více zaměříme na spotřebu a dojezd. Fiat 600e se k prvním českým zákazníkům dostane ještě letos v létě. Ti, kteří nechtějí plně elektrickou verzi, mohou počkat pár měsíců na příchod mild-hybridní varianty. Ta nabídne benzinový tříválcový motor s objemem 1,2 l a 100, resp. 136 koňmi. U ní lze očekávat taktéž nemalou úsporu paliva a výpomoc elektrické soustavy, díky které bude umět Fiat 600 jet jeden kilometr čistě na elektřinu.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

fiat-600e
Klady
  • typicky italský design
  • dozadu se vejdou i dospělé osoby
  • dojezd na plně nabitou baterii
  • bohatá základní výbava
Zápory
  • levnější zpracování palubní desky
  • nabíjení opět jen výkonem max. 100 kW