Na český trh dorazil ostrý Abarth 600e a jak název napovídá, jedná se o elektromobil. Větší bratr modelu 500e dostal agresivní body kit, snížený sportovní podvozek a základem je výbava Turismo. Ta nyní vychází na akčních 1 099 900 Kč, kdy výrobce poskytuje dočasnou vstupní slevu ve výši 50 tisíc Kč. V rámci zmíněné ceny dostane zákazník samosvorný mechanický diferenciál Torsen, 20" disky kol obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport EV a nebo brzdovou soustavu od firmy Alcon, která se vpředu vyznačuje čtyřpístkovými třmeny s 380mm kotouči. Řidič má již v základu možnost využívat tři jízdní režimy (Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track) a o udržení postavy na místě se postarají závodní sedadla Sabelt. Ovšem pozor, se základní výbavou je k dispozici nižší výkon 240 koní.
Kdo by chtěl o 40 koní vyšší porci, automaticky musí sáhnout po verzi Scorpionissima, jež vychází na částku 1 229 900 Kč. Ta má oproti základní výbavě vyhřívaná sportovní sedadla, hliníkové pedály, stejné brzdy lakované zeleným odstínem Acid a hlavně pak generátor zvuku pohonného ústrojí v kabině. V rámci komfortní výbavy lze zmínit bezklíčový přístup, bezdotykové elektrické otevírání kufru či ambientní osvětlení interiéru. Pro obě verze platí, že nabízí totožný točivý moment 345 Nm a maximální nejvyšší rychlost 200 km/h. Po stránce zrychlení zvládne Abarth 600e Turismo sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, přičemž silnější verze je na tom o 0,4 sekundy lépe. Potěší taktéž přívětivá pohotovostní hmotnost 1 624 kg u verze Turismo (1 640 kg Scorpionissima).
Technické parametry Abarth 600e Turismo
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 187 × 1 779 × 1 502 mm, 1 624 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 175 kW, 240 koní, točivý moment: 345 Nm |
| Baterie | 54 kWh (51 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 334 km |
| Cena od | 1 099 900 Kč |
