Znáte slavnou akční komedii Taxi? Hlavní roli si v ní střihl bláznivý řidič Daniel s vytuněným Peugeotem 406. Po více jak 20 letech od uvedení tohoto filmu se všem fanouškům značky Peugeot konečně splnil filmový sen. V nabídce výrobce se totiž objevil zběsile vypadající model 508 PSE a my ho aktuálně testujeme! Moc se mi líbí různá křidélka na tmavé karoserii, difuzor a sportovnější nárazníky. V rámci úspornosti pak dostal 508 PSE plug-in hybridní techniku, takže není divu, že s plně nabitou baterií aktuálně jezdím v průměru za 3,8 litru na 100 km.
Technické parametry Peugeot 508 (2018) PSE
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 780 × 1 862 × 1 400 mm, 1 875 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 264 kW, 360 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | 12,4 kWh (11,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 790 900 Kč |
Ve voze jsem zatím ujel přibližně 100 kilometrů, ale už jsem stačil poznat, že Peugeot v rámci vyladění myslel jak na sportovní svezení, tak i na jízdu ve městě. Zatímco na okreskách vůz drží jako přilepený, ve městě si umí jeho odpružení poradit i s většími nerovnostmi. Do kabiny se pohodlně vejde pětice cestujících a i ti, co měří do 175 cm, nebudou mít vzadu problém s místem pro hlavu.
Největší předností je však pohonné ústrojí. Výkon 360 koní dostačuje pro všechny možné situace a pohon všech kol se určitě hodí. Nevýhodu zatím spatřuji snad jen v tom, že elektronická stabilizace vozu nejde zcela deaktivovat, což platí taktéž pro systém prokluzu kol. To by si zasloužilo dodatečnou pozornost, aby verze PSE potěšila i opravdu náročné řidiče. Pokud vás to nejlepší od Peugeotu zajímá více, již brzy se těšte na kompletní test.
U vás v redakci se vůbec dosahují extrémně nízké spotřeby, zřejmě dobrý oddíl :)