Testujeme pekelně rychlý Peugeot 508 PSE. Je to nářez

5
Testujeme pekelně rychlý Peugeot 508 PSE. Je to nářez
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Jedná se o nejrychlejší verzi z celé modelové řady 508
  • Zatím na voze spatřuji jen jednu nevýhodu
  • S vozem jezdím v průměru za 3,8 litru na 100 km

Znáte slavnou akční komedii Taxi? Hlavní roli si v ní střihl bláznivý řidič Daniel s vytuněným Peugeotem 406. Po více jak 20 letech od uvedení tohoto filmu se všem fanouškům značky Peugeot konečně splnil filmový sen. V nabídce výrobce se totiž objevil zběsile vypadající model 508 PSE a my ho aktuálně testujeme! Moc se mi líbí různá křidélka na tmavé karoserii, difuzor a sportovnější nárazníky. V rámci úspornosti pak dostal 508 PSE plug-in hybridní techniku, takže není divu, že s plně nabitou baterií aktuálně jezdím v průměru za 3,8 litru na 100 km.

Technické parametry Peugeot 508 (2018) PSE

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 780 × 1 862 × 1 400 mm, 1 875 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon264 kW, 360 koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie12,4 kWh (11,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 790 900 Kč

Ve voze jsem zatím ujel přibližně 100 kilometrů, ale už jsem stačil poznat, že Peugeot v rámci vyladění myslel jak na sportovní svezení, tak i na jízdu ve městě. Zatímco na okreskách vůz drží jako přilepený, ve městě si umí jeho odpružení poradit i s většími nerovnostmi. Do kabiny se pohodlně vejde pětice cestujících a i ti, co měří do 175 cm, nebudou mít vzadu problém s místem pro hlavu.

Největší předností je však pohonné ústrojí. Výkon 360 koní dostačuje pro všechny možné situace a pohon všech kol se určitě hodí. Nevýhodu zatím spatřuji snad jen v tom, že elektronická stabilizace vozu nejde zcela deaktivovat, což platí taktéž pro systém prokluzu kol. To by si zasloužilo dodatečnou pozornost, aby verze PSE potěšila i opravdu náročné řidiče. Pokud vás to nejlepší od Peugeotu zajímá více, již brzy se těšte na kompletní test.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Hm.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 6. 5. 2022 08:33
jojo a teď tu pohádku o Budulínkovi prosím :) Tedy možná couráním po městě a jízdou 80-90 po okreskách dá ta spotřeba nějak do 5 litrů včetně přepočítané elektřiny dostat při plně nabité baterii. Jakmile se jede 120 km/h je spotřeba 6.6 l/100 km, při rychlosti 140 km/h 8.1 l/100 km a to nepočítám spotřebu na baterii, viz nedávné testy. tinyurl .com/bdzd2jwz Škoda Superb je na tom výrazně lépe jak se spotřebou tak dojezdem na baterii.

U vás v redakci se vůbec dosahují extrémně nízké spotřeby, zřejmě dobrý oddíl :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze