Testujeme omlazený Hyundai Ioniq 5 Power 4×2

Testujeme omlazený Hyundai Ioniq 5 Power 4×2
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím evidujeme průměrnou spotřebu 16,2 kWh na 100 km
  • Digitální zrcátka vyžadují chvíli zvyku
  • Vůz u nás boduje velkým vnitřním prostorem a hromadou výbavy

Na týdenní test k nám dorazil omlazený Hyundai Ioniq 5, který je koncernovým dvojčetem vozu Kia EV6. Námi testované provedení dorazilo do redakce ve vyšší verzi Power, která v základu využívá baterii o kapacitě 77,4 kWh. To je významnější nárůst oproti předešlým verzím. Díky tomu plně vybavený exemplář Style Premium dokáže na jedno nabití ujet až 430 km. My jsme s vozem zatím ujeli 80 km a evidujeme průměrnou spotřebu 16,2 kWh na 100 km, ale je znát, že jakmile se aktivuje ekonomický jízdní režim, vůz by dokázal loudavějším tempem ujet mnohem více.

Nejnovějším prvkem výbavy je u omlazeného Ioniqu 5 výměna klasických zpětných zrcátek za dvě kamery s ultravysokým rozlišením. Tyto digitální zpětná zrcátka lze pořídit v rámci příplatkového paketu Technology za 70 tisíc Kč. Moc se nám líbí, že při aktivaci směrovky se na obrazovce dotyčné kamery objeví přesně vymezený prostor slepého úhlu, který je ohraničen červenou a oranžovou čarou. Řidič tak jednoduše pozná, kolik místa zbývá pro vůz a zda se zařazením do vedlejšího pruhu nestane nebezpečím pro další řidiče.

Uvidíme, jak celý systém bude fungovat v noci, kdy se zaměříme na citlivost obrazovek na světlo a přesnost čidel. Testované provedení patří s výkonem 229 koní do zlatého středu nabídky a nabízí pohon zadní nápravy. Náročnější zájemci mohou zvolit provedení Power s pohonem všech kol, které se stejnou 77kWh baterií nabídne o něco menší dojezd a výkon 325 koní, který také otestujeme. Zbylé dojmy z testu nového Ioniqu 5 Power s pohonem jedné nápravy si necháme na klasický test, kde se mimo jiné dozvíte, za kolik dokáže jet na dálnici.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 72,6 kWh 2WD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie82 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 481 km
Cena od1 339 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze