Testujeme nejvýkonnější Teslu Model 3 Performance

25
Testujeme nejvýkonnější Teslu Model 3 Performance
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Novinka je výrazně výkonnější než před faceliftem
  • Znatelně pohodlnější je podvozek, který ale neztratil nic ze sportovnosti
  • Oproti běžným verzím Modelu 3 je znatelně vyšší spotřeba a o 100 km menší dojezd

Do redakce nám tentokrát doputovalo něco velmi ostrého. Nejvýkonnější verze Tesly Model 3 má i po faceliftu přídomek Performance. Dvojice motorů produkuje papírově výkon 466 koní (reálně však mnohem více) a na stovku se tento sedan díky nim dostane 3,1 vteřiny. Nabídne nový adaptivní podvozek, vylepšené brzdy a další odlišnosti včetně obligátních karbonových doplňků. To vše za cenovku 1,4 milionu Kč včetně DPH, což značí bezkonkurenční poměr ceny, zábavy a výkonu.

Tesla Model 3 (facelift 2023) Performance

Rozměry4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg
Výkon343 kW
Baterie78,1 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd528 km (WLTP)

Než vám přineseme plnohodnotný test, přinášíme vám fotogalerii této dynamické krásky. A zároveň prozradíme, že nás velmi mile překvapil podvozek, který je výrazně pohodlnější než před faceliftem, ale zároveň neztratil nic ze své sportovnosti. Auto celkově působí dospěleji, a i přes vysoký výkon a sportovní podvozek se s ním dá bez problémů „žít“ v civilním provozu. Všimli jsme si ale znatelně vyšší spotřeby, která za celý test zatím dosahuje 18 kWh/100 km v kombinovaném provozu, a to s autem podle všeho ještě jezdíme mírně. Přechozích 5 tisíc kilometrů totiž auto vykazuje spotřebu přes 22 kWh/100 km. Ostatně dojezd kratší o 100 kilometrů oproti verzi Longe Range Dual Motor vyšší spotřebu předpovídá a praxe tomu skutečně odpovídá.

Pokud vás zajímá, jak funguje Model 3 po faceliftu obecně, určitě nepřehlédněte náš dřívější test verze Standard Range. Zároveň fotkou nalákáme na srovnávací test a drag race s Hyundaiem Ioniq 5 N. Co myslíte, které auto vyhraje sprint na čtvrt míle, tedy 400 m? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.

Tesla Model 3 (facelift 2023)

Tesla Model 3 Highland v podrobném testu. Jak se povedla?

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: včera 20:54
Jsem se podival na to video. 😔
Je mi z toho smutno jak dokazali ty auta takhle zmrvit.
Parkovaci senzory jsou ta nejzakladnejsi vybava bez, ktere bych uz nikdy zadne auto nekoupil. A co oni s tim provedli nad tim zustava rozum stat.
Tohle bych nekoupil nikomu ani za trest.

Uz se tesim az ji pristi rok vymenim.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mám dotaz na video: Tesla Model 3 Highland v podrobném testu. Jak se povedla?

Když Martine mluvíte o kufru ve 44 minutě, tak na videu opravdu není kufr Tesly, ale úplně jiného auta. Co to má být? :-D
Marek M.
Marek M.
Na ten sprint jsem zvědavý. I když o sportovnosti auta spíš vypovídá to, jak rychlé je na okruhu a jestli zvládá opakované zrychlení a intenzivní brzdění, jako to kdysi ukazoval Taycan.

Jo a nechápu, proč skoro všechny Tesly, co potkávám, jsou bílé. Zvlášť u modelu 3 ta barva dělá fakt hodně, proti bílé to je úplně jiné auto, mnohem hezčí, jestli to tak lze říct :-) Nebo jsou majitelé držgrešle a je jim líto dát pár korun navíc za barvu?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze