Do redakce nám tentokrát doputovalo něco velmi ostrého. Nejvýkonnější verze Tesly Model 3 má i po faceliftu přídomek Performance. Dvojice motorů produkuje papírově výkon 466 koní (reálně však mnohem více) a na stovku se tento sedan díky nim dostane 3,1 vteřiny. Nabídne nový adaptivní podvozek, vylepšené brzdy a další odlišnosti včetně obligátních karbonových doplňků. To vše za cenovku 1,4 milionu Kč včetně DPH, což značí bezkonkurenční poměr ceny, zábavy a výkonu.
Tesla Model 3 (facelift 2023) Performance
Rozměry | 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg |
---|---|
Výkon | 343 kW |
Baterie | 78,1 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 528 km (WLTP) |
Než vám přineseme plnohodnotný test, přinášíme vám fotogalerii této dynamické krásky. A zároveň prozradíme, že nás velmi mile překvapil podvozek, který je výrazně pohodlnější než před faceliftem, ale zároveň neztratil nic ze své sportovnosti. Auto celkově působí dospěleji, a i přes vysoký výkon a sportovní podvozek se s ním dá bez problémů „žít“ v civilním provozu. Všimli jsme si ale znatelně vyšší spotřeby, která za celý test zatím dosahuje 18 kWh/100 km v kombinovaném provozu, a to s autem podle všeho ještě jezdíme mírně. Přechozích 5 tisíc kilometrů totiž auto vykazuje spotřebu přes 22 kWh/100 km. Ostatně dojezd kratší o 100 kilometrů oproti verzi Longe Range Dual Motor vyšší spotřebu předpovídá a praxe tomu skutečně odpovídá.
Pokud vás zajímá, jak funguje Model 3 po faceliftu obecně, určitě nepřehlédněte náš dřívější test verze Standard Range. Zároveň fotkou nalákáme na srovnávací test a drag race s Hyundaiem Ioniq 5 N. Co myslíte, které auto vyhraje sprint na čtvrt míle, tedy 400 m? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.
Je mi z toho smutno jak dokazali ty auta takhle zmrvit.
Parkovaci senzory jsou ta nejzakladnejsi vybava bez, ktere bych uz nikdy zadne auto nekoupil. A co oni s tim provedli nad tim zustava rozum stat.
Tohle bych nekoupil nikomu ani za trest.
Uz se tesim az ji pristi rok vymenim.
Když Martine mluvíte o kufru ve 44 minutě, tak na videu opravdu není kufr Tesly, ale úplně jiného auta. Co to má být? :-D
Jo a nechápu, proč skoro všechny Tesly, co potkávám, jsou bílé. Zvlášť u modelu 3 ta barva dělá fakt hodně, proti bílé to je úplně jiné auto, mnohem hezčí, jestli to tak lze říct :-) Nebo jsou majitelé držgrešle a je jim líto dát pár korun navíc za barvu?