Pryč je doba, kdy Citroën vyráběl klasický model C5 ve dvou karosářských verzích. Jeho nástupcem se stalo zvýšené aerodynamicky tvarované kombi s prvky SUV. Bohužel se bez ohledu na motorizaci bude vždy jednat o předokolku, navzdory plug-in hybridní technice. A právě verzi s nabíjecím portem nalevo vzadu jsme si vzali na test, ve kterém budeme zkoumat jízdní vlastnosti, prostor na palubě a spotřebu na našem kombinovaném okruhu. Model C5 X PHEV 225 je vrcholem nabídky, který je dle toho řádně oceněn. Za vůz na fotografiích dáte okolo 1,2 milionu Kč, přičemž se jedná o výbavu Shine Pack.
Je smůla, že navzdory skvělé výbavě chybí například Matrix LED světlomety. Naopak adaptivní podvozek s několika jízdními režimy je součástí výbavy, ovšem pořídit ho lze jen a pouze k plug-in hybridní verzi. Připlatit je nutné za rychlejší nabíječku, která umí nabídnout výkon až 7,4 kW a mnohem rychleji nabít baterii (okolo 2 hodin). Kabina vozu nás potěšila svou rozměrností a kvalitním zpracováním. Celokožená sedadla s výhřevem a odvětráváním jsou dostatečně luxusním prvkem a možnost ovládání sedadla spolujezdce ze zadní řady rozhodně kvitujeme. Navzdory karoserii ve tvaru kombi je objem kufru pouze průměrných 485 litrů, což je daň za 12,4kWh baterii v podlaze.
Nejvyšší provedení Citroënu C5 X nabízí kombinovaný výkon 225 koní, automatickou převodovku s osmi stupni a příjemnou spotřebu. Je ale potřeba pravidelně nabíjet, jelikož palivová nádrž má pouze 40 litrů! U tak velkého vozu je to skoro až úsměvné, a tak je jasné, že bez nabíjení daleko nedojedete. My zatím jezdíme za 3,1 litru na 100 km, ale teprve kombinovaný okruh a kolega Marek ukáží, za kolik umí C5 X jezdit s lehkou nohou. Potěšil taktéž komfortní režim podvozku, který od prvních najetých kilometrů dokazuje, že umí vyžehlit ostřejší nerovnosti. Ve velkém testu se naopak dozvíte, zda tento vůz zvládá sportovnější jízdu a za kolik jezdí, když je potřeba ujet několik stovek kilometrů po dálnici.
Technické parametry Citroën C5 X PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 805 × 1 859 × 1 485 mm, 1 722 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (132 + 81) kW, 224 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,2 l / 100 km |
Cena od | 1 190 000 Kč |