Oficiální vstup značky BYD na český trh doprovází hned dva čistě elektrické modely, z nichž tím na první pohled sportovnějším a také levnějším je BYD Seal. Vůz jsme pro vás již proklepli v rámci prvních dojmů ze zahraničí a brzy se můžete těšit na podrobný test, nepochybně si však zaslouží také pár (prvních) postřehů nad rámec uvedeného.
Zřejmě prvním parametrem, který u BYD Seal zaujme, je výkon 390 kW, který se pojí se zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhé 3,8 sekundy, čímž se výrobce chlubí i skrze emblém na zádi vozu. Akcelerace je přitom skutečně působivá a režim Sport, kdy jsou reakce na sešlápnutí pedálu nejostřejší, se zdá být až zbytečný, neboť i při nastavení Standard či dokonce Eco nabízí více než dostačující dynamiku. Se Sealem pak hravě můžete dosáhnout rychlostí daleko převyšujících limity povolené v ČR a akcelerace je velmi rychlá i ve vyšších dálničních rychlostech.







Navzdory zmíněnému výkonu má novinka solidní spotřebu a i během svižné dálniční jízdy se lze pohybovat okolo hodnoty 22 kWh na 100 kilometrů se zapnutým topením a bez jakéhokoliv omezování. Infotainment vozu pak, stejně jako například u dříve testovaného BYD Seagull, zobrazuje průměrnou spotřebu na 100 km výpočtem z posledních 50 ujetých kilometrů. Ve městě se lze přitom pohybovat bez problémů okolo hodnoty 16 kWh/100 km.
Za designem vozu stojí Wolfgang Josef Egger, který dříve pracoval například v Lamborghini či Alfa Romeo, a rozhodně budí pozornost. To jsme pozorovali i při průjezdu městem v nižších rychlostech, kdy se za BYD Seal otáčel s trochou nadsázky každý druhý. Zejména povedená je záď s výrazným difuzorem, avšak krásná je i silueta vozu z boku či přední strana. Vzhled se vám přitom zpočátku nemusí až tak líbit, ale postupem času vám přiroste k srdci. Zejména efektní je pohled na vůz v noci s rozsvícenými elementy v masce.







V rámci testovaného provedení za 1,3 milionu Kč se rovněž můžete těšit na pěkně zpracovaný interiér. Obávat se nemusíte žádného syntetického zápachu jako tomu bylo v modelu Seagull, stejně tak výrobce myslel na řadu praktických odkládacích prostor. Navíc lze vše ovládat skrze klasická (fyzická) tlačítka, ať už jde o tlačítko výstražných světel, které je pěkně po ruce, ovládání hlasitosti skrze váleček či přepínání hudby apod. Samotný volant je pak pěkně bytelný s větším průměrem a pěkně tvarovanými gripy, díky čemuž se krásně drží. Také ovladač jízdního směru v podobě krystalu funguje příkladně a celkový dojem z interiéru je pozitivní. Již brzy se můžete těšit na podrobnou recenzi včetně testu nabíjení s podrobným grafem.
Technické parametry BYD SEAL Excellence AWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | sedan, 4 800 × 1 875 × 1 460 mm, 2 185 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 390 kW, 530 koní, točivý moment: 670 Nm |
| Baterie | 86 kWh (82,5 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 520 km |
| Cena od | 1 275 000 Kč |

Spotřeba za posledních ujetých 50km je ujetá :-). Tohle snad nikdo nepotřebuje ne?
Umí to dlouhodobou spotřebu?
150kW nabíjení žádný šlágr není, a ta WLTP by teda ukazovala na vyšší spotřebu než tu, co jste naměřili, jsem zvědav na celý test. Navíc to není SUV, takže bych očekával WLTP lepší...
Jo a taky by mě zajímalo co čínští pípáci a asistenti :-).