Nová generace BMW řady 7 dorazila na světové trhy s celou řadou motorizací. Jenže poprvé v historii lze to nejlepší od BMW koupit i jako čistý elektromobil. Vůz v této konfiguraci nese označení i7 a zatím je k dispozici ve verzi 60 xDrive. Námi testované provedení je však vyšperkované o celou řadu příplatků, v jejichž čele stojí M sportovní paket. Díky němu máme v redakci něco, za čím se otáčí jak děti, tak i lidé v důchodovém věku. Míra pozornosti ze strany veřejnosti nás po pár dnech skoro až vyvádí z komfortní zóny. BMW i7 totiž samo o sobě vypadá dost futuristicky a jakékoliv další tovární vylepšení ještě zvyšuje atraktivitu vozu.
S vozem jsme zatím ujeli 620 km, podrobili ho celé plejádě testů, a tak očekávejte, že v blízkých měsících se o elektrickém BMW řady 7 dočtete úplně vše. Vůz jsme projeli na dálnici, kde jsme měřili jeho spotřebu. Došlo také na test nabíjení, který příjemně překvapil. A aby toho nebylo málo, i7 se dostane i na testovací okruh, kde budeme zkoumat spotřebu elektrické energie v kombinovaném režimu. Už teď můžeme prozradit, že nás nová generace vlajkové lodi značky rozmazluje nadpozemským jízdním komfortem, který nedokázaly narušit ani mnohdy rozbité české okresky.
A co jízda? Celkový maximální výkon pohonné soustavy dosahuje 400 kW (544 koní), točivý moment činí 745 Nm a vše je zabaleno do naprostého ticha. Brutální zátah doprovázený špičkovým audiosystémem Bowers & Wilkins Diamond Surround je návykový a tak trošku si neumíme představit, že vůz budeme muset za pár dní vrátit. BMW i7 disponuje baterií o využitelné kapacitě 101,7 kWh, což nám zatím stačí na dojezd okolo 450 km. S lehčí nohou a mírnějšími myšlenkami za volantem se ale půjde dostat na hranici 500 km. Více dojmů o testovaném BMW si již ale necháme na samostatné testy.
Technické parametry BMW i7 xDrive60
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm |
Baterie | 105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km |
Cena od | 3 552 900 Kč |