Testujeme Alfu Romeo Tonale PHEV Q4

Testujeme Alfu Romeo Tonale PHEV Q4
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na test máme vrcholnou specifikaci s výkonem 280 koní
  • Nevýhodou je malá nádrž s objemem 43 litrů
  • Dojezd na elektřinu činí jen 50 km

Se závěrem letošního roku jsme si na test převzali Alfu Romeo Tonale ve vrcholné specifikaci Q4, což přináší pohon všech kol, plug-in hybridní ústrojí a výkon 280 koní. Ten je však dostupný jen v případě, že je baterie alespoň z části nabitá, protože hlavní spalovací motor má objem 1,3 litru a nabídne „jen“ 180 koní. A jelikož středně velká Alfa Romeo váží prázdná 1 835 kg, je jasné, že dynamika je trošku odlišná než u klasického vozu, který 280 koní doluje výhradně ze spalovacího motoru. Italská novinka sází na netradiční design, který ale stále tak trošku odkazuje na předešlé modely prodávané i třeba před 15 lety.

Velikostně je Tonale optimální a do jeho kabiny se celkem pohodlně poskládá čtveřice dospělých osob průměrného vzrůstu. Od prvního usednutí do vozu nás ale štvou pomalé reakce palubního systému, který navíc mnohdy nereaguje na první dotek. Hlavně za jízdy je to velký problém. Ani tlačítko pro ovládání hlasitosti autorádia nemá nejlepší místo a napravo za řadící pákou se na něj sahá velmi obtížně. Jízdně je ale Tonale Q4 celkem hbité a v režimu Sport umí ztuhnout nejen posilovač řízení, ale třeba i tlumiče. Ty jsou v ostatních nastaveních v režimu Comfort, takže ani o něco horší silnice nejsou větším problémem.

Naopak spotřeba je hlavně při vybité baterii s využitelnou kapacitou 12 kWh trošku děsivá. Lehce sportovní jízda si vyžádá odběr okolo 10 litrů benzinu na 100 km, což při objemu palivové nádrže 43 litrů dopředu hlásá jen průměrný dojezd. A kdo bude chtít pravidelně nabíjet stejně jako my, musí se připravit na možnost nabíjení skrze AC nabíječku s výkonem maximálně 7,4 kW. Do plna tak vůz nabijete za dvě a čtvrt hodiny, což postačí na 50 km plně elektrického dojezdu. A jelikož testujeme provedení Q4, vůz by se neměl leknout ani horšího terénu. Pohon všech kol je zde ale opravdu jen pro vyproštění z hlubší díry, protože ani ve sportovním režimu a s vypnutou stabilizací neumí Tonale Q4 jet byť jen trošku zábavně. Vůz je nedotáčivý a na průjezdy bokem rovnou zapomeňte. Více se dozvíte v testu.

Technické parametry Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV eQ4

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 528 × 1 835 × 1 614 mm, 1 835 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon206 (132 + 90) kW, 280 (180 + 122) koní, točivý moment: 240 Nm / 1 500 ot/min
Baterie15,5 kWh (12 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,3 l / 100 km
Cena od1 259 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze