SEAT eXS KickScooter
test

SEAT eXS KickScooter

Elektrokoloběžka dává smysl, jen ne každému
1
  • Na jedno nabití zvládne až 25 kilometrů, maximální nosnost je 100 kilogramů a samotná koloběžka váží kilogramů 12,5
  • Mozkem celé koloběžky je aplikace pro systém iOS i Android
  • Maximální rychlost je 25 km/h, nechybí ani funkce tempomatu
  • Doporučená cena pro dealerství, kde si můžete koloběžku objednat, činí 16 299 Kč s DPH

Velké světové metropole posledních pár let zažívají velké změny v dopravě. Můžeme to vidět i v Praze: koloběžka Lime na každém rohu, stejně tak auta mnohých carsharingů, ať už jde o CAR4WAY, re.volt nebo třeba Anytime. Centra měst nenafoukneme a dopravní zácpy jsou na denním pořádku. V tu chvíli se může hodit mít vlastní elektrickou koloběžku. A jednu takovou nabízí i SEAT.

SEAT eXS KickScooter

Technické parametry SEAT eXS KickScooter

Doporučený věk 14+
Maximální rychlost 25 km/h
Maximální dojezd 25 km
Maximální výkon 700 W
Hmotnost 12,5 kg
Doba nabíjení 3,5 hodiny
Rozměr pneumatik přední 20 cm, zadní 19,2 cm
Maximální stoupání 10°
Maximální nosnost 100 kg
Vodotěsnost IP54
Rozměry 102,5 × 20,5 × 32,5 cm

Koloběžka španělské automobilky se jmenuje eXS KickScooter. Papírový dojezd činí 25 kilometrů a k dispozici je trojice režimů. Koloběžku si můžete složit a hodit do kufru auta a pokud se vám povede baterii vybít, tak ji doma připojíte do klasické domácí zásuvky a za zhruba tři a půl hodiny máte nabito. Než se vydáte na další cestu, tak si stáhnete aplikaci s názvem Segway-Ninebot. Ta je dostupná jak pro Android, tak iOS. A stáhnou si ji musíte, protože jde s trochou nadsázky o mozek celé koloběžky.

Koloběžku si můžete pomocí aplikace zamknout. V tu chvíli nefunguje elektrický pohon, ale odrážením s koloběžkou může kdokoli odjet. Proto na to raději nespoléhejte. Koloběžka je vybavena také LED světlem i hipsterským podsvícením, kdy vybírat můžete nejenom z několika barev, ale také z efektů, jak daná barva bude svítit. Samozřejmostí jsou informace o stavu baterie, ale také se můžete podívat, kolik kilometrů jste s koloběžkou najezdili.

Jak už jsem zmiňoval, koloběžka má tři jízdní režimy. Klasický režim poznáte tak, že na displeji koloběžky nic nesvítí. Jedná se o režim, kdy má koloběžka nejdelší dojezd. Písmeno „S” v bílém kroužku na displeji pak značí sportovnější režim. Největší odpich má koloběžka v režimu, kdy na displeji najdete písmeno „S“ v červeném kroužku. Pokud však budete jezdit stylem brzda-plyn, počítejte že baterie se bude vybíjet daleko rychleji. Na dojezd má vliv také to, kolik kilogramů vážíte. Pokud máte více jak sto kilogramů, tak koloběžku můžete koupit leda tak svým dětem, protože právě zmíněný metrák je maximální nosnost koloběžky. LED displej zobrazuje nejen aktuální rychlost, ale také úroveň baterie.

Nejezdil jsem s koloběžkou v Praze, ale i tak věřím, že tam smysl dává. V malém městě o 15 tisících obyvatelích jsem si na koloběžce objezdil co jsem potřeboval a ještě mi pár kilometrů dojezdu zbývalo. Pokud bych měl na koloběžce dojíždět i několik kilometrů do práce, nebyl by problém si nabíječku, která je velikostně podobná té od notebooku, vzít s sebou a nějakou tu energii do ní v pracovní době načerpat. Koloběžka je vybavená také tempomatem. Ten se aktivuje opět pomocí aplikace. K dispozici je i omezení rychlosti. Půjčujte koloběžku mladšímu bráchovi a chcete, aby jezdil pomaleji? Stačí vzít do ruky telefon a rychlost omezit.

Pro někoho blbost, pro jiného zajímavý dopravní prostředek. Nedá se přesně říci, komu a za jakých podmínek může dávat koloběžka smysl. Za sebe mohu říci, že na malém městě mi auto stálo před bytem a na nějaký menší nákup, do kavárny či na úřad jsem jezdil standardně koloběžkou. A rozhodně se nebojím říci, že to bylo časově úspornější, a to se nebavím o tom, že cestování na krátké vzdálenosti nedělá autu dobře. Pro zajímavost: před bytem jsem neměl elektromobil, ale testovaný Lexus ES 300h, na jehož test se můžete brzy těšit.

S koloběžkou pro vás žádná zácpa není překážkou, i když na větších silnicích v Praze bych takto jezdit nechtěl. Své kouzlo koloběžka rozhodně má. S dojezdem bych osobně neměl problém. Aplikace je jednoduchá a tím, že si můžete nastavit i barvy podsvětlení, SEAT jasně míří na mladší zákazníky. Pro ty však může být překážkou cena. Ta startuje na 16 299 Kč včetně DPH.

Diskuze ke článku
Erik Šaládek
Erik Šaládek
Asi to nejsou špatné e-vozítka, nicméně já bych si je nevybral kvůli designu, mě se více líbí propracovanější a na první pohled zajímavý kousek Aprilia eSR2 evo, která je inspirovaná závodními motorkami a odráží se to i na jejím vzhledu. Svižnost elektrokoloběžky využívám často jízdou po městě a jak píšete v článku s koloběžkou není žádná zácpa překážkou, tak to mi mluvíte z duše. Elektromobilita je naše budoucnost a sám jsem zvědavý s čím se ještě automobilky vytáhnou nebo jestli vědci přijdou s něčím převratnějším.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze