Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má Honda CR-V iMMD Hybrid
test

Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má Honda CR-V iMMD Hybrid

Zaostřeno na spotřebu

Honda dříve používala hybridní systém IMA, který byl spíše lepším mild-hybridem. Model CR-V měl jako první Honda na českém trhu plně hybridní systém, a to velmi zajímavý i-MMD bez převodovky, kde kola pohání hlavně elektromotor.

Hondu CR-V Hybrid jsme už testovali a kolega ji hodnotil pozitivně. Jak si ale vede její unikátní hybridní systém po stránce spotřeby? Na to jsem se podíval v tomto testu.

Technické parametry Honda CR-V Hybrid 4×2

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 600 × 1 855 × 1 679 mm, 1 668 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon (107 + 135) (145 + 184), točivý moment: 315 Nm
Nádrž57 l
SpotřebaKombinovaná: 6,6 l / 100 km
Cena od869 900 Kč

Jak si můžete přečíst v katalogu výše, Honda CR-V i-MMD Hybrid má palivovou nádrž o objemu 57 litrů. Jelikož má kombinovanou spotřebu dle WLTP 6,6 l/100 km, měla by na ni teoreticky ujet 863 kilometrů. Cena verze s pohonem předních kol startuje na 839 900 Kč včetně DPH, ale ve výbavě Elegance, jako byl testovaný vůz, vyjde na 919 900 Kč.

Palubní počítač Hondy CR-V Hybrid ukázal spotřebu pěkných 5,8 l/100 km

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Hondy CR-V Hybrid ukázal spotřebu pěkných 5,8 l/100 km.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 5,2 l/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to už 5,7 l/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla výrazněji na 7,8 l/100 km.

Do nádrže se po testu vešlo 17,57 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 6,2 l/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 284 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle tanování. Šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 91 kilometrů a spotřeba tam byla 5,3 l/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky cca 50/50. Do nádrže se po testu vešlo 17,57 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 6,2 l/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 90,9 km) 5,33 l/100 km 1 069 km
Mimo město (90 km/h) 5,15 l/100 km 1 106 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 5,73 l/100 km 994 km
Dálnice (130 km/h) 7,83 l/100 km 727 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 5,8 l/100 km 982 km
Celý test (284,4 km) podle tankování 6,18 l/100 km

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o objemu palivové nádrže, který je cca 57 litrů.

Komentář Marka Tomíška:

Hybridní systém Honda i-MMD považuji za jeden z nejpovedenějších hybridních systémů, zvláště pak mezi základními full-hybridy bez externího nabíjení. Díky odbourání klasické převodovky totiž spalovací motor může fungovat jen jako generátor a běžet v optimálních otáčkách, což je zejména v nižších rychlostech (například po městě) ideální. Auto pak volí mezi čistě elektrickou jízdou a režimy, kdy buď spalovací motor posílá energii na kola a zbytek do baterie, nebo naopak energie z baterie pomáhá k pohonu. Při vyšších rychlostech pak může využít jeden stálý převod. S jeho pomocí může kola pohánět napřímo spalovacím motorem bez využití elektromotoru, ale také se může připojit elektromotor, nebo auto přebytečnou energii ze spalovacího motoru posílá přes generátor do baterie. Zkrátka možností je hodně a auto může volit to, co je v dané situaci nejefektivnější.

Honda CR-V Hybrid - volič \"převodovky\"

Energii do baterie samozřejmě auto umí ukládat i z brzdění pomocí rekuperace. K tomu mají pomoci i pádla pod volantem, s jejichž pomocí lze regulovat intenzitu rekuperace. Ta jsou velmi dobrým pomocníkem, ale měl bych výtku k tomu, že zde není možnost nastavit nulovou rekuperaci, aby auto jen plachtilo s vypnutým spalovacím motorem.

Honda CR-V Hybrid - spotřeba

Pokud jde o hodnoty spotřeby, funguje Honda CR-V hybrid výborně do rychlosti cca 110 km/h. Poté už začne spotřeba stoupat výrazněji. Dálnice zkrátka většinou není to pravé pro hybridy a navíc zde je potřeba počítat s vyšší stavbou karoserie. Na vůz této velikosti mi ale spotřeba na kombinovaném okruhu 5,8 l/100 km a reálná spotřeba necelých 6,2 l/100 km za celý test připadají jako velmi pěkné hodnoty. Je ale jasné, že delší cesta po dálnici by se prodražila.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze