Kaabo Wolf King GT Pro
test

Kaabo Wolf King GT Pro

Jednostopá bestie bez sedla
2

Když se mi dostala do rukou elektrická koloběžka Kaabo Mantis 10 Plus, kladl jsem si otázku, jestli to je ještě koloběžka, nebo spíše motorka? U modelu Kaabo Wolf King GT Pro+ už mám jasno, tohle je motorka bez sedla. A zároveň jednostopá bestie!

První zkušenosti jsem sbíral na jednoduchých koloběžkách. Některé z nich ani nedokázaly v běžném terénu fungovat jako elektrické koloběžky a třeba do kopce jsem je musel používat jako klasické koloběžky. Byl to třeba SEAT MÓ eKickScooter 25, ale třeba i model Sencor Scooter Two Long Range 2021 potřeboval do prudších kopců trochu pomoci. Kaabo Skywalker 8H už dokázala fungovat jako elektrická koloběžka za všech okolností a měla i solidní dojezd. Když se mi do rukou ale dostala koloběžka Kaabo Mantis 10 Plus, už jsem si kladl otázku, jestli to je ještě koloběžka, nebo už spíše elektrická motorka. To jsem ale ještě netušil, co mě čeká v dalším testu.

Kaabo Wolf King GT PRO: jednostopá bestie bez sedla

Řeč je o ultimátní elektrické koloběžce Kaabo Wolf King GT Pro+. To je jednostopá bestie bez sedla! Začněme tabulkovými parametry. Výkon 8,4 kW, maximální rychlost až 110 km/h. Tyto parametry jsou dostupné po odblokování, jinak je výkon 1 kW a maximální rychlost 25 km/h. Ale při těchto parametrech nedává smysl kupovat elektrickou koloběžku za 100 tisíc korun, která váží 52 kg. Takže lze předpokládat, že si ji všichni nechají odblokovat. Pak se z ní stává elektrická motorka. Má baterii o kapacitě 2,5 kWh, díky které má teoreticky ujet až 180 km na nabití. A jelikož takovou hmotnost a takový výkon je potřeba ubrzdit, má hydraulické brzdy. Tak se pojďme podívat na to, jaká je realita.

Technické parametry Kaabo Wolf King GT Pro+

Maximální rychlost 110 km/h
Maximální dojezd 180 km
Maximální výkon 8 400 W
Hmotnost 52 kg
Doba nabíjení 7,0 – 11,6 hodin
Rozměr pneumatik 11 palců
Maximální stoupání 50°
Maximální nosnost 150 kg
Kapacita baterie 2 520 Wh
Rozměry 126 × 75 × 130 cm
Rozměry - složená 155,3 × 27 × 47 cm
Cena 99 990 Kč

Je možné si volit různé jízdní módy. Základní Eco skutečně omezuje maximální rychlost na 25 km/h, ale kvůli tomu bych nepotřeboval takovou koloběžku. Zajímají mě tedy další jízdní módy. Koloběžka má dva motory a je možné využívat buď oba, nebo jen zadní. I když zkouším pouze zadní, má opravdu solidní akceleraci a zrychlování se zastaví na cca 75 km/h, což je na koloběžku vysoká rychlost. Koloběžka je totiž poměrně vysoká a při mé výšce přes 190 cm mám hlavu jednoznačně přes 2 metry nad zemí. A to je úplně jiné vnímání rychlosti než na motorce, kde sedíte v sedle a mnohem níže.

Zkouším také mód, kdy koloběžka využívá i přední elektromotor. V tu chvíli se Kaabo Wolf King GT Pro+ mění v jednostopou bestii bez sedla. Když zabere plnou silou, obě kola mírně hrabou, což samozřejmě vyžaduje určité zkušenosti se silnějšími jednostopými stroji, ideálně výkonnějšími koloběžkami. Ty naštěstí mám a daří se mi koloběžku ukočírovat. Nezkouším ale maximální rychlost, protože už při cca 85 km/h mám nepříjemný pocit a zjišťuji, že hranice, do které je to pro mě ještě komfortní, je okolo 70 km/h. Přepínám tedy zpět na pohon pouze zadního kola.

Kaabo Wolf King GT Pro – test

Blinkry jako na motorce

Zatímco na běžných elektrických koloběžkách se ukazuje změna směru jízdy rukou jako na kole, Kaabo Wolf King GT Pro má blinkry jako motocykl. A konstruktéři věděli proč. Jednou jsem zkusil ukázat rukou a hodně rychle jsem ji vracel zpět na řídítka. Ukočírovat tento stroj jednou rukou je takřka nemožné a nedoporučuji to zkoušet. Raději využívejte možnosti blinkrů, je to mnohem bezpečnější.

Jaký je dojezd

Nejvíce mě zajímal dojezd, protože 180 km je opravdu hodně a před nemnoha lety takové hodnoty nedosahovaly ani běžné elektromobily. Opravdu koloběžka ujede tak daleko? Už se zmíněnou koloběžkou Kaabo Mantis 10 Plus jsem po vrácení testovacího auta jel z Prahy domů do Berouna a zvládla to v pohodě. Kaabo Wolf King GT Pro+ bych už do auta dostával mnohem obtížněji, pokud by to nebylo kombi nebo velké SUV. Když jsem ale vyrazil z Berouna do Rudné u Prahy, zvládla koloběžka v pohodě cestu tam i zpět. Celkem jsem za test ujel 51 km, přičemž na začátku jsem baterii plně nabil a na konci mi zbývalo ještě 28 %. Přepočtem mi tedy vychází, že bych tímto stylem dokázal najet okolo 70 kilometrů.

Udávaný dojezd tedy nejspíše platí pro režim Eco, kdy je omezený výkon a maximální rychlost je pouze 25 km/h. Já jsem mimo obec jezdil cestovní rychlostí okolo 70 km/h a párkrát využil i maximální dynamiku, takže je jasné, že dojezd je menší. I těch 70 kilometrů je ale solidní. Mně osobně vyhovují spíše skladnější koloběžky se středním výkonem, které si mohu snadno dát do auta a použít na „poslední míli“ třeba od nabíjecí stanice, kde auto nechám. Ale pokud máte rádi adrenalin a občas na koloběžce chcete vyrazit i někam dál, pak by vás elektrická koloběžka Kaabo Wolf King GT Pro+ mohla zajímat.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Klady
  • skvělá akcelerace
  • vysoká maximální rychlost
  • dlouhý dojezd
  • ultimátní výkon
Zápory
  • horší skladnost
  • vyšší cena
  • vysoká hmotnost
Diskuze ke článku
Evžen Dvořák
Evžen Dvořák
Dobrej způsob sebevraždy...
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Toto je pre ľudí čo si potrebujú asi niečo dokazovať. Asi tak ako sa kupujú čo najväčšie autá a potom v tom ten človek jazdí vždy sám. Ja som kupoval mašinu čo dá na papieri 65. Samozrejme reálne maximálne 55 dávam. Ale ja som to kupoval hlavne aby som mohol jazdiť po cestách a nemuseli ma obchádzať autá a vytrubovat že brzdim premávku. Ale absolútne si neviem predstaviť že by som mal stáť. To by som sa asi po... od strachu. Ale určite sa nájde pár bláznov čo to kúpi aj keď nikdy nevyužijú plný výkon a bude to dobré len na machrovanie.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze