Sencor Scooter Two Long Range 2021
test

Sencor Scooter Two Long Range 2021

Levná elektrická koloběžka do rovinatého města s kvalitními cestami

Firma Sencor vyrábí elektronická zařízení pro různé účely a jednou z oblastí, kde podniká, jsou i elektrické koloběžky. Jednu z nich se nám podařilo získat do testu, tak se pojďme podívat, jak jezdí elektrická koloběžka Sencor Scooter Two Long Range 2021.

Testoval jsem různé elektrické koloběžky, od základní SEAT MÓ eKickScooter 25 až po velké a výkonné koloběžky Kaabo, z nichž větší Kaabo Mantis 10 považuji spíše za elektrickou motorku než koloběžku, ovšem už není tak kompaktní. Jakýsi střed představovala koloběžka Kaabo Skywalker 8H, která byla kompaktnější, ale stále dostatečně výkonná. Nyní jsem ale dostal příležitost otestovat koloběžku Sencor Scooter Two, což je také velmi kompaktní koloběžka a ještě levnější než konkurence od SEATu. V e-shopu Sencor.cz stojí 10 990 Kč, ale v různých e-shopech ji seženete ještě o několik stokorun levněji.

Začněme oficiálními technickými parametry. Sencor Scooter Two Long Range má výkon 400 W, maximální rychlost 25 km/h, uveze až 120 kg a je velmi kompaktní. Hmotnost je 16 kg a rozměry složené koloběžky jsou 112 × 44 × 51 cm. Maximální dojezd činí 45 km, ale platí pro osobu o hmotnosti 55 kg a v režimu Eco. U osoby o hmotnosti 90 kg je to „pouze“ 37 km a navíc pro mě nebyl použitelný jen režim Sport, který jako jediný povolí maximální rychlost 25 km/h. I přesto mě ale koloběžka dojezdem příjemně překvapila.

Technické parametry Sencor Scooter Two Long Range 2021

Maximální rychlost 25 km/h
Maximální dojezd 45 km
Maximální výkon 400 W
Hmotnost 16 kg
Doba nabíjení 9 hodin
Rozměr pneumatik 8 × 2 palce
Maximální stoupání 15°
Maximální nosnost 120 kg
Kapacita baterie 555 Wh
Rozměry 112 × 44 × 118 cm
Rozměry - složená 112 × 44 × 51 cm
Cena 10 999 Kč

Nejvíce jsem byl zvědavý na to, jak zvládá stoupání. První elektrická koloběžka, kterou jsem testoval (SEAT MÓ eKickScooter), mě zklamala tím, že mých cca 85 kg nezvládla uvézt ani do běžných kopců v Berouně, takže jsem ji často musel tlačit. Její výkon je ale pouhých 300 W, tedy o 100 W méně, než má Sencor Scooter Two. Při prvních testech v Beskydech, kam jsem si ji vzal s sebou, jsem skutečně narazil na dost kopců, kde mě neuvezla. Ale doma v Berouně zjišťuji, že si skutečně koloběžka Sencor vede lépe. Nevyjede sice každý kopec, ale vyjede jich rozhodně více. Záleží ale i na tom, jak se před kopcem rozjedu. Pokud naberu rychlost přes 20 km/h, zvládne vyjet kopec, který koloběžka SEAT nevyjela za žádných okolností, byť nahoře jede rychlostí 6 km/h. Když se ale rozjíždím už ve stoupání a koloběžka se před prudší částí kopce rozjede pouze na 15 km/h, ten stejný kopec vyjet nezvládne. I když si tedy vede lépe, není to koloběžka do kopcovitého města a pokud ano, tak určitě ne pro člověka, který váží přes 80 kg.

Před kopcem se musíte dostatečně rozjet

Po rovině a v mírných stoupáních se s ní ale jezdí dobře a obrovskou výhodou je pro mě její kompaktnost a snadná složitelnost. Stačí odjistit jednu pojistku pod sloupkem k řidítkům a koloběžku mám snadno složenou. Takto se pak v pohodě vejde do auta, konkrétně do aktuálně testovaného Hyundai Tucson PHEV. Ale vešla by se i do menšího auta, protože v Tucsonu mi vedle koloběžky zbývá dost místa. Díky tomu ji mohu používat k tomu, že například zaparkuji na nabíjecí stanici a pár set metrů do svého cíle zdolám relativně rychle a pohodlně na koloběžce. Stejně tak mi odpadnou starosti s parkováním, pokud jedu do místa, kde se špatně parkuje.

Problém ale přichází ve městech, kde jsou na silnicích dlažební kostky, zejména ty velké, které známe například z centra Prahy. Sencor Scooter Two sice má odpruženou zadní nápravu, ale přední nikoliv. Navíc má bezdušové pneumatiky, jejichž výhoda je, že je nepíchnete, když přejedete hřebík, ale komfortu rozhodně nepřidají. Jízda po „kočičích hlavách“ se dá zvládnout, ale není moc příjemná a nechcete takto jet delší trasu. Takže ideální je tato koloběžka tam, kde je hladký asfalt. Ostatně, i hrubý asfalt způsobuje nepříjemné vibrace do řídítek.

Sencor Scooter Two není pro vysoké

Zároveň již zmíněná výhoda v podobě kompaktnosti znamená, že je koloběžka poměrně malá. Já s výškou přes 190 centimetrů na ní nemám úplně optimální polohu a raději nechci vidět, jak na ní vypadám. Ale účel plní, což je nejdůležitější. Když se potřebuju přesunout na vzdálenost stovek metrů nebo nižších jednotek kilometrů, stačí mi to. Ale delší trasy bych asi jezdit nechtěl. Ovšem pro člověka s průměrným vzrůstem to možná bude naprosto dostačující.

Velmi příjemným překvapením je pak dojezd. Zpočátku se mi zdálo, že se mi koloběžku snad ani nepodaří vybít, protože součet ujeté vzdálenosti a zbývajícího dojezdu mi neustále stoupal. Částečně to bylo i díky tomu, že při brzdění dobře rekuperuje a když jsem ji do většího kopce občas pomohl vlastní silou a z kopce jsem brzdil, tak zpětně uložila do baterie i energii, která nepocházela z baterie. Ale takových případů moc nebylo, protože v Berouně většinu kopců zvládala vlastním pohonem. Na začátku testu mi koloběžka ukazovala dojezd 29 km, po ujetí cca 6 km byl zbývající dojezd 25,7 km. Po ujetí cca 15 kilometrů už ale začal součet těchto dvou hodnot klesat a s ním i výkon koloběžky, takže přestávala zvládat některé kopce, které předtím vyjela. Nakonec jsem do úplného vybití ujel 23,9 km, což je ale na koloběžku této cenové kategorie, která je navíc velmi kompaktní, skvělý výsledek.

Zatímco ovládání koloběžky pomocí jednoho tlačítka a malého displeje mi úplně intuitivní nepřipadalo, přidružená mobilní aplikace Sencor Scooter je skvělá. Kromě sledování zmíněných údajů o ujetých kilometrech, zbývajícím dojezdu, stavu nabití a podobně umožňuje pokročilé nastavení. Například volba jízdního režimu nebo zapnutí tempomatu je jednoduchý úkon a v případě zmíněného tempomatu pak stačí chvíli podržet páčku akcelerace a koloběžka spolu se zapípáním zapne tempomat na danou rychlost. Tempomat pak vypnete použitím páčky akcelerace nebo brzdy. Kéž by to takto jednoduché měly i jiné koloběžky.

Celkově tedy jde o povedenou kompaktní koloběžku, která neohromí výkonem ani komfortem jízdy, ale příjemně překvapí dojezdem a snadným ovládáním pomocí aplikace. A potěší i nízkou cenou. Takže pokud hledáte levnou kompaktní koloběžku na krátké přesuny, Sencor Scooter Two by vám určitě neměla uniknout.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Klady
  • v dané třídě dlouhý dojezd
  • snadné skládání
  • kompaktní rozměry a nízká hmotnost
  • nízká cena
Zápory
  • není optimální pro vyšší postavy
  • horší komfort na nerovném povrchu
  • omezená schopnost zdolávat kopce
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze