Tesla stahuje až 500 tisíc aut do servisu kvůli závadám ohrožujícím bezpečnost

3
Tesla stahuje až 500 tisíc aut do servisu kvůli závadám ohrožujícím bezpečnost
Fotografie: Tesla
  • Model S má problémy se zavíráním „frunku“ a kapoty
  • U Modelu 3 nemusí být vidět video ze zadní kamery

Tesla musí do servisů stáhnout necelý půl milion aut kvůli závadám, které mohou ovlivnit bezpečnost na silnicích. Podle zveřejněných zpráv k Modelu 3 roku výroby 2017 až 2020 a Modelu S roku výroby 2014 až 2020 od National highway traffic safety administration se celkem závady mají týkat až 475 000 vozidel.

Model 3 má problémy s kabelem zadní kamery

Vadou u Modelu 3 je, že kabelový svazek kufru je vybaven koaxiálním kabelem s pevným jádrem, který zajišťuje napájení zpětné kamery. Opakované otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru může časem způsobit nadměrné opotřebení koaxiálního kabelu a oddělení jádra. To následně znamená poruchu přenosu videa na středový displej. Nedostupnost záběrů ze zpětné kamery může ovlivnit výhled řidiče dozadu a zvýšit riziko kolize. Řešením je bezplatná výměna kabelu nebo instalace vodícího chrániče na tento kabel. Stažená komponenta byla ukončena s koncem výroby vozidla Model 3 MY 2020. Vozidla Model 3 MY 2021 už používají jiný typ.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 486 990 Kč

Modelu S se může za jízdy otevřít kapota

Model S má chybu v nesprávně zarovnaném předním systému západky pro „frunk“. Pokud se tedy neúmyslně uvolní primární západka a sekundární západka nezapadne, kapota by se mohla neočekávaně otevřít. Servis bezplatně zkontroluje a přemístí sestavu západky podle nové potřeby.

Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km
Cena od2 187 700 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
> …problémy se zavíráním „frunku“ a kapoty.
Jakej ze shledavate rozdil mezi kapotou a frunkem??
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 2. 1. 21:36
Podle mě je nebzpečnější pozdní přepnutí na dálkový po minutí auta... jízda další 2s s krátkýma ohrožuje určitě víc, jak nefunčnost zadní kamery...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze