Tesla spustila tuhle skvělou novou funkci. V Česku ale můžeme jen závidět

5
Tesla spustila tuhle skvělou novou funkci. V Česku ale můžeme jen závidět
Fotografie: Tesla
  • Díky nové funkci ASS umí Tesla samočinně přijet vyzvednout svého majitele na parkovišti
  • Skrze mobilní aplikaci lze i poslat auto samočinně zaparkovat
  • Uvedení funkce má zpoždění dva roky
  • V Evropě není nová funkce z legislativních důvodů dostupná

Americká automobilka Tesla prostřednictvím over-the-air updatu pro stávající vozidla spustila novou funkci nazvanou ASS, což je zkratka pro „Actually Smart Summon“, což lze přeložit jako „Skutečně chytré přivolání vozidla“. Tesla tak do svých aut přidala funkci, kterou před dvěma lety odstranila z důvodu přechodu na Tesla Vision pro manévrování i parkování a odstranění ultrazvukových senzorů. Společně s tímto krokem Tesly přišly o celou řadu funkcí a do dneška je parkování na horší úrovni, nicméně Tesla postupně přidává původní funkce zpět a snaží se je vylepšit.

Tesla, známá svým notorickým zpožděním při uvádění nových produktů, má s uvedením této funkce zpět zpoždění zhruba dva roky. Elon Musk na síti X (dříve Twitter) slíbil dokončení vývoje funkce již na konci září 2022. Letos slíbil uvedení v dubnu, ale ani tento termín nebyl dodržen a uživatelé se dočkali až nyní v září.

Novinka každopádně výrazně vylepšuje původní režim Smart Summon, o který právě Tesly před 2 lety přišly. O co jde? Zjednodušeně jde o dálkové přivolání auta na parkovišti. To je nejen pro USA, kde se nacházejí vpravdě obří parkoviště u obchodních center, velmi užitečná funkce. Pokud vyjdete s nákupem z vchodu obchodního centra a prší, z mobilu si můžete svoji prázdnou Teslu přivolat, i když stojí na parkovišti daleko od vás. Tesla sama vyparkuje a i pomocí komplikovaných manévrů je schopna samočinně dojet až přímo k vám. Druhou možností je odeslat samočinně Teslu zaparkovat.

Po celou dobu manévrování je nutné držet tlačítko v mobilní aplikaci a po celou dobu je za auto zodpovědný řidič, a to i ve chvíli, kdy na něj přímo nevidí. Pokud tedy Tesla v průběhu používání režimu ASS nabourá, není zodpovědný výrobce, ale právě řidič, i když v autě neseděl.

Z toho důvodu není (a v blízké době ani nebude) kvůli legislativním omezením možné tuto novou funkci využívat v Evropě, případně jen ve velmi omezené míře na jednotky metrů tak, jako tomu bylo dříve. Jak tento režim fungoval v Česku před čtyřmi lety jsme tehdy vyzkoušeli. Evropští majitelé Tesel, i když si připlatili 200 tisíc korun za nejpokročilejší verzi autopilota, tak mohou americkým majitelům jen závidět a sledovat četná YouTube videa kterak novou funkci na svých autech zkouší.

Vyzkoušeli jsme režim Tesla Smart Summon v Česku. Jak funguje?

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Když jsem viděl to video, tak jsem rád, že tahle funkce tady nefunguje. :-D
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 4. 9. 20:24
Ted jsem vazne rad za legislativu, ktera chrani me i mou rodinu pred Teslami nadsencu co by to snad chteli v nasi blizkosti pouzit.
A to pisu jako - ne vlastne prave proto, ze jsem majitel Tesly s FSD… 🤷‍♂️
Zdeněk Babický
Zdeněk Babický
A co udělala ta Tesla špatně, respektive, čím (by) vás ohrozila?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze