Pro zasvěcené to není žádná novinka; o elektrických tahačích se u čínského koncernu hovoří už řadu let a jednu dobu se v diskuzích dokonce probíralo, kdo má lepší předpoklady vyhrát nevyhlášený závod o první elektrický tahač na trhu. Zda Tesla, nebo právě BYD, který aktuálně rychle dohání náskok Američanů ve výrobě osobních elektromobilů, i když se mu zatím nedaří ani přiblížit pohádkovým maržím Tesly. Zato má rovněž úctyhodný seznam nevyřízených objednávek, dokonce mnohem delší než Tesla. A obsáhlejší je i výrobní program elektrických náklaďáků a autobusů, s nímž se pochlubil na nedávném specializovaném veletrhu IAA Hannover 2022.
A tak se stalo, že pouhé tři dny poté, co Elon Musk slavnostně oznámil zahájení výroby, BYD suše oznámil, že už dodal prvních pět čistě elektrických tahačů. A nejen to, během letoška jich dodá celkem 120, což je zhruba roční výrobní kapacita Tesly Semi, aspoň tedy během aktuálního roku. Konkrétně se dočkala pěti tahačů s malebným názvem BYD Q3MA společnost Marva v mexické Pueble, což je průmyslová metropole, kde se mj. vyrábějí Volkswageny. Dodala je tamější pobočka společnosti BYD a podle cleantechnica.com jde o dvanáctitunové tahače s celkovou hmotností 35 tun určené pro krátké/střední vzdálenosti a vyzbrojené moderními LiFePo bateriemi + integrovaným pohonem v zadní nápravě.