Ani Tesle Semi se nevyhnul první požár. Zatím se neví jeho přesná příčina

5
Ani Tesle Semi se nevyhnul první požár. Zatím se neví jeho přesná příčina
Fotografie: Tesla
  • Tahač začal hořet na dálnici ve východní části Kalifornie
  • Ta byla znovu otevřena až po více jak 12 hodinách
  • Jde o první zaznamenaný případ u modelu Semi

Ve světě elektrických tahačů chtěla být Tesla Semi velmi dominantním strojem, ale jak se zdá, ani tomuto modelu se nevyhýbají potíže. Před pár dny se totiž v americké Kalifornii stal požár, za který může právě model Semi. Ačkoliv zatím není známa přesná příčina jeho vzniku, tamní hasičské jednotky měly s jeho hašením velké množství práce. Podle insideevs.com se plameny objevily brzy ráno okolo třetí hodiny a celý zásah trval více než 12 hodin. Dálnici Interstate 80 se povedlo otevřít ten samý den až v čase 19.30, což si vyžádalo nemalé dopravní komplikace na objízdných trasách. Nyní se spekuluje o tom, zda došlo k technické závadě, nebo za vše může sám řidič.

Přiložené video jasně ukazuje celkovou zkázu na místě. Pohled na zpopelněný model Semi není vůbec lichotivý a podle dostupných zpráv nedošlo ke zranění osob. Velkým problémem ale bylo samotné hašení. Tesla Semi totiž disponuje obrovskou baterií s kapacitou okolo 900 kWh, kterou není snadné uhasit. Při hašení se do ovzduší začínaly dostávat nebezpečné látky, kvůli kterým byla přijata další bezpečnostní opatření v okolí. Tesla si tak opět získala část popularity a snad každý teď bude očekávat, zda v blízké době dojde k dalšímu požáru. I tak tento případ bude řešit samotný výrobce, který musí spolupracovat s americkými úřady na vyšetřování celé nehody.

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 22. 8. 10:23
"Pohled na zpopelněný model Semi není vůbec lichotivý" ale ja nic nevidim. Jen kour.
Take nevidim zadnou velkou skazu. Neco se kouri v prikopu. Hasici to chladi z dalky asi z obav aby to nebouchlo. S teho z duvodu to uzavreli cely. Mohli by to nejakym obrncem vytahnout a urychlit to, kdyby to chladily na otevrenejsem miste. U pozaru BEV osobaku je efektivni lit vodu primo do baterky. Tady to evidentne nedelali. Nejsem ale specialista. Take spravny postup v pripade BEV kamionu jeste neni znamy, proto take to trva dlouho.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
...a teď by bylo také třeba uvést kolik ten den shořelo fosilních nákladních aut na světě- 13x více-jen pro zajímavost

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze