Firma DHL prověřila kvality Tesly Semi. Tahač potěšil spotřebou a dojezdem

6
Firma DHL prověřila kvality Tesly Semi. Tahač potěšil spotřebou a dojezdem
Fotografie: Tesla
  • Tesla Semi zvládne na jedno nabití ujet 837 km
  • Během dvou týdnů dosáhla extrémně nízké spotřeby
  • DHL je s tahačem spokojeno a má v plánu ho nasadit do své flotily

Formou tiskové zprávy informovala společnost DHL, která je předním světovým přepravcem nákladu, o výsledcích dvoutýdenního testování elektrického tahače Tesla Semi. DHL Supply Chain USA důkladně „nahlédla pod kapotu“ tohoto elektrického tahače a celkově s ním najela v přepočtu 5 000 km v běžném provozu z Livermore v Kalifornii. Zkouška zahrnovala například jeden přejezd o délce 625 km, kdy tahač Tesla Semi i s přívěsem musel zvládnout celkovou kombinovanou hmotnost 34 tun. I tak to neznamenalo žádný větší problém a posádce se podařilo dosáhnout skoro až dech beroucí spotřeby. Ta z více jak 50 % dosahovala hodnoty 1,72 kWh na míli (v přepočtu 1,6 kilometru). Tahač přitom jel rychlostí přesahujících 50 mil/h (80 km/h), což by v případě plné baterie postačilo na dojezd 837 km.

Výsledek tak předčil očekávání vedení firmy DHL a dokonce i vlastní hodnocení Tesly. Výrobce sám uvádí, že model Semi je schopen jezdit pod 2 kWh na míli, což se nyní potvrdilo. Opět jsou zde dohady o celkové kapacitě baterie. Jenže tu Tesla přímo neprozrazuje a tak se spekuluje o hodnotách 850 až 900 kWh. Zajímavé je taktéž to, že Tesla Semi zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 20 sekund (bez návěsu). Díky skvělým hodnotám, které DHL během zkušebního provozu naměřilo, je firma připravena v roce 2026 nasadit do své flotily celou řadu těchto tahačů. V tentýž roce totiž Tesla zahájí jeho sériovou výrobu v závodě Gigafactory v Nevadě. K úspěchu Tesly Semi se vyjádřil i Graham Caroll, jenž je vedoucím obchodního rozvoje. Ten řekl: „Maximalizace dojezdu a účinnosti je zásadní pro prokázání toho, že elektrická vozidla dokáží na dlouhé vzdálenosti vykonat stejnou práci jako dieselová. Jsme nadšeni, že DHL potvrzuje výhody této pokročilé technologie v živých komerčních provozech.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Hlavně ať už to jezdí, aby bylo na dálnicích lépe dýchytelno. :-) A hlavně, ať to je ekonomicky smysluplné při zápočtu nákupní ceny, jinak nám zase podraží rohlíky a máslo (to myslím vážně).
Petr PípaPífa Štěpánek
Takže spotřeba je skoro 2kWh/km, baterie cca 900 kWh, ale ujede to 840 km?
Divné počty.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze