Výzkumná skupina Tesly pod vedením Jeffa Dahna požádala o patent, který popisuje nové řešení bateriového článku. Ten má nabídnout rychlejší nabíjení, vyšší životnost i nižší náklady na provoz. Jeff Dahn je považován za průkopníka ve vývoji bateriových článků. Pracoval na lithium-iontových bateriích prakticky od jejich začátků. Připisuje se mu zvýšení životního cyklu baterií, což jim pomohlo při globální komercializaci. Jeho práce se momentálně soustředí na zvyšování energetické hustoty a životnosti baterií.
V uplynulých několika letech jsme toho o Dahnovi moc neslyšeli, ale už dříve se na internetu objevily zprávy o tom, že pracuje na aditivech pro elektrolyty, jejichž účelem má být navyšování výkonu Li-Ion baterií. V žádosti o patent nazvaný „Inovativní bateriové systémy založené na systémech dvou-aditivních elektrolytů“ se píše: „Systémy dvou-aditivních (dvousložkových) elektrolytů navyšují výkon a životnost Li-Ion baterií a zároveň snižují náklady oproti jiným systémům, které spoléhají na více aditiv“. Dokument k žádosti o patent zároveň popisuje kladné i záporné elektrody, které s takovými dvou-aditivními elektrolyty spolupracují.