Tesla píchá do vosího hnízda. Kácí u Berlína další lesy, nehledě na protesty

Gigafactory Berlin
Tesla píchá do vosího hnízda. Kácí u Berlína další lesy, nehledě na protesty
Fotografie: Tesla
  • Gigafactory Berlin chystá rozšíření výroby, padne proto dalších 70 hektarů lesa
  • Zemská vláda projekt podporuje, ekologické spolky jsou však ostře proti
  • Podle nich nemá Tesla dění v továrně plně pod kontrolou

Ačkoliv to nedávno vypadalo, že román o nové továrně v Braniborsku naléhavě volajícím po hospodářském oživení se možná změní v novelu „Kterak americký podnikatel ztratil elán tváří v tvář německé byrokracii“, zdá se, že otevření továrny bylo jen dílčím vítězstvím ve válce, která plane dál. Tesla totiž podle rbb24.de začala rozšiřovat výrobní areál kvůli chystané expanzi výroby. A rovnou začala kácet stromy, ačkoliv oficiální žádost o rozšíření areálu ještě nebyla podána. To se samozřejmě nelíbí ekologickým spolkům v čele se Svazem pro přírodu a krajinu v Braniborsku, který Teslu dlouhodobě kritizuje kvůli nedostatečně zajištěné výrobě. Důkazem jsou podle nich i nejméně dva požáry, které se v továrně již odehrály.


Ke splnění závazků ohledně dosavadního odlesnění sice přistoupila firma zodpovědně a vysázela mj. nový smíšený les odpovídající velikosti, nyní se ale boj s ekology zřejmě opět rozhořívá. Na straně Tesly jsou sice zástupci odpovídajících rezortů braniborské vlády, avšak důvody ke stížnostem se objevují stále nové. Mezi ty nejaktuálnější patří třeba fakt, že taktový provoz na expresní železniční lince RE1, která obsluhuje mj. zastávku Fangschleuse v blízkosti továrny a denně ji využívají stovky jejích zaměstnanců, od prosince přebírá od Deutsche bahn společnost Ostdeutschen Eisenbahn (ODEG). Ta sice zkrátí takt ze 30 na 20 minut, jenže kvůli příliš krátkému nástupišti nově zrekonstruované zastávky bude muset každý třetí vlak projíždět. A zaměstnanci si budou muset pro cesty do Gigafactory Berlin hledat jiná řešení, včetně vlastních aut.


Do budoucna je plánována dokonce i výstavba vlečky, ta si ale vyžádá změnu územního plánu. Zdá se tedy, že dramatická zápletka příběhu o výrobě Tesel v Evropě ještě zdaleka nekončí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze