Globální síť rychlonabíjecích stanic Tesla, takzvaných Superchargerů, dosáhla nového milníku. Společnost v minulých dnech zprovoznila další dobíjecí místo a těch i díky tomuto zápisu celosvětově eviduje 2 tisíce. Na těchto stanicích pak provozuje 18 tisíc nabíječek typu Supercharger.
Zajímavostí je, že poslední postavená stanice, která se nachází ve Spojeném království a je již 500. na britském území, je specifikace V2. To znamená, že elektromobilistům poskytne komfort „pouhých“ 150 kW dobíjecího výkonu. Vůz stejnojmenného výrobce se zde nabije na 80 procent kapacity baterie za 30 až 40 minut. Tesla přitom již nějaký čas disponuje generací stanic V3, které nabídnou o 100 kW větší výkon a vůz dobijí za pouhých 15 až 20 minut.
Tak schválně! Za jak dlouho Supercharger V3 nabije Teslu Model 3 na více jak 130 km?
Ale teď se posuňme zpátky v čase. První Supercharger Tesla instalovala již v roce 2013 v Los Angeles. Dosáhnout tohoto milníku se jí tak podařilo za pouhých 7 let. Za připomenutí rovněž stojí fakt, že na počátku elektromobilní éry nebylo mnoho rychlých nabíjecích stanic DC a ty, které byly v provozu, nabídly pouze 50 kW dobíjecího výkonu. Stejně jako před lety, i nyní je lákadlem amerického výrobce hustota sítě nabíjecích stanic vlastní značky. Mírou investic do rozvoje vlastní sítě nabíjecích stanic může Tesle konkurovat málokterá značka.
Kupříkladu skupina Volkswagen se v USA pokouší o vybudování vlastní sítě Electrify America. Sluší se ale připomenout, že jde o součást trestu, s nímž skupina vyvázla u soudu po vypuknutí aféry dieselgate.
Not a pandemic — these are Tesla Supercharger installations since 2013. There are now 2,000 sites in 41 countries, with 18,000 chargers globally. Last week they installed the 500th Supercharger in the UK. pic.twitter.com/zNnPNhwPQM
— Will Dron (@wdron) July 7, 2020
Pokud zaostříme na Superchargery v Evropě, ty první se začaly rozšiřovat ve Skandinávii a Střední Evropě v letech 2014 a 2015. Evropští řidiči od té doby na stanicích „dobili“ 1,4 miliardy kilometrů, přičemž 170 milionů kilometrů připadá pouze na Velkou Británii a Irsko. Lze usuzovat, že s příchodem nových vozů a rostoucími prodeji význam dobíjecí infrastruktury Tesly vzroste a spolu s tím i množství stanic. Jedině tak půjde o legitimní alternativu ke spalovacím vozům.